۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
۵۷ مورد از اراضی غصب شده کشاورزی همدان به حالت قبل برگشت
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی همدان:

۵۷ مورد از اراضی غصب شده کشاورزی همدان به حالت قبل برگشت

همدان - فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی همدان گفت: طی شهریورماه سال جاری ۵۷ مورد از اراضی غصب شده کشاورزی استان همدان به حالت قبل برگشت.

به گزارش بازار؛ حسن جعفری جوزانی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با توجه به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهریورماه ۵۷ مورد احکام جدید قضایی قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز در راستای حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است ادامه داد: بیشترین این احکام در شهرستان های همدان و بهار اجرا شده است زیرا این مناطق بیشترین تغییر کاربری‌ها را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی همدان تاکید کرد: مشارکت و نظارت عمومی مردم، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است که در این زمینه از شهروندان می‌خواهیم در شناسایی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این زمینه است

کد خبر: ۱۸۲٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha