۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان کردستان هزینه شده است
استاندار کردستان:

۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان کردستان هزینه شده است

سنندج - استاندار کردستان گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال گذشته، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح استان و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با دو دستور کار تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و امنیت غذایی برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه کشور در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های گوناگون و برای توسعه استان هزینه شده است.

وی با اشاره به وضعیت میزان درآمدهای وصول شده در استان کردستان، یادآور شد: بر اساس این گزارش درآمدهای حاصل شده از منابع مختلف در داخل استان کردستان در سال گذشته در مجموع دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی کوشا با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های درآمدی استان را شناسایی و افزایش دهیم، گفت: به هر اندازه ظرفیت های درآمدی استان افزایش پیدا کند امکان به بهره برداری رساندن پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بیشتر خواهد بود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا شناخت بیشتری از ظرفیت‌های بودجه داشته باشند و اگر لازم است در این خصوص جلسات و کارگاه های آموزشی بیشتری برگزار کنند.

استاندار کردستان همچنین در خصوص احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مرز باشماق گفت: پایانه‌های مختلفی در کشور در این رابطه فعال هستند و لازم است نحوه کار و نوع تعامل دستگاه‌های مختلف در آن پایانه بررسی شود و بر اساس تجربیات آنان در مرز باشماق نیز روند احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مرز اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه به مصوبات معطل مانده از سالیان قبل در کارگروه امور زیربنایی و تشکیل کمیته‌ای برای بررسی آنها خبر داد و گفت: در این کمیته ۳۹۷ مصوبه بررسی شده که ۲۹ مصوبه از آنها نیازمند طرح و تصمیم گیری شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که در جلسه آتی این شورا در خصوص آنها تصمیم گیری می‌شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha