۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
صادرکنندگان استان سمنان با اصل بازگشت ارز به داخل کشور موافق هستند
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان:

صادرکنندگان استان سمنان با اصل بازگشت ارز به داخل کشور موافق هستند

سمنان - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، گفت: صادرکنندگان استان با اصل بازگشت ارز به داخل کشور موافق هستند اما باید به گونه‌ای باشد که شرایط تحریم در آن دیده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید علوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران پس از نشست اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه برخی بخش نامه ها متاسفانه سبب سردرگمی تولید کنندگان و صادر کنندگان استان شده است، بیان کرد: برخی ابهامات در بخشنامه بانک مرکزی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات دیده می شود.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان استان سمنان با اصل بازگشت ارز به داخل کشور موافق هستند، افزود: این امر مشروط بر این است که شرایط تحریم ها در این بخش نامه لحاظ شود.

دولت اجازه واردات دهد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توضیح شفافی درباره این بخش نامه داده نشده است، بیان کرد: ابهامات سبب سردرگمی صادرکنندگان این استان شده است.

علوی با بیان اینکه روشنگری بخشنامه‌های جدید برای بخش اجرایی و تولیدی ضروری است، تاکید داشت: باید ابهامات را به نوعی رفع کرد.

وی افزود: یکی از مطالبات فعالان اقتصادی در سطح استان سمنان این است که در شرایط تحریم، دولت با اعلام کالاهای مور نیاز وارداتی، به صادرکنندگان اجازه دهد که این قبیل اقلام را به کشور وارد کنند.

کد خبر: ۱٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha