۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
سهام عدالت به نیازمندان جدید تعلق نگرفته است
یک کارشناس اقتصادی:

سهام عدالت به نیازمندان جدید تعلق نگرفته است

سمنان- یک کارشناس اقتصادی بابیان اینکه از هشت سال گذشته تاکنون بسیاری از مردم فقیر و نیازمند شده‌اند که سهام عدالت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، گفت: این جای پرسش دارد که چرا نباید افراد جدید این سهام را دریافت کنند.

مرتضی بنی‌هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن انتقاد از شیوه عملکرد دولت و مجلس در قبال سهام عدالت، بیان کرد: به‌تازگی مجلس اعلام کرده که سهام عدالت فقط به آنانی تعلق می‌گیرد که هشت سال پیش فقیر و نیازمند بوده و همان موقع ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: این موضوع پرسش‌ها و ابهامات فراوانی را ایجاد می‌کند که یکی از آن‌ها این است که مگر در این هشت سال کسی به تعداد نیازمندان کشور افزوده نشده است؟

این کارشناس ارشد اقتصاد کلان بابیان اینکه ابهام دوم این است که آیا آنانی که هشت سال پیش نیازمند بودند و ثبت‌نام کردند امروز هم آیا نیازمندان هستند؟ لذا این‌ها موضوعاتی است که درباره آن‌ها ابهام وجود دارد و دولت باید درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی کند.

بنی‌هاشمی بابیان اینکه نمی‌توان درب سهام عدالت را به روی نیازمندان بست چراکه ماهیت و ذات این سهام درواقع ترویج عدالت بین نیازمندان است، بیان کرد: عدم ورود نیازمندان جدید مصداق بی‌عدالتی است.

وی بابیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس بیان کرده که اکنون نمی‌توان برای این افراد کاری انجام داد زیرا دیگر سهامی نیست که به آن‌ها عرضه کرد، گفت: امروز سازوکارهای مالی و اعتباری آن‌قدر گسترده شده که می‌توان تک‌تک حساب‌های افراد را کنترل کرد کما اینکه درزمینهٔ یارانه این‌گونه است چطور چنین حرفی از سوی نمایندگان در عصر حاضر زده می‌شود که همه چیز را می توان در کنترل گرفت؟

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: به‌نظر می‌رسد این تصمیم سیاسی است تا اقتصادی، و دولت و مجلس نمی‌خواهند تعداد فقرا و نیازمندان کشور افزوده شود از سوی دیگر پولی نیست که بتوانند به سهام عدالت تزریق و از آن به مردم پرداختی داشته باشند.

کد خبر: ۱۸٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • as IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      0 0
      خواهشأ زیرآب نزنین آقای کارشناس !!!!!شماازکجا خبرداری کسی که ۸سال پیش نیازمندبودالان نیست مردم اینهمه انتظارکشیدن یعنی هیچ پوچ درست نیست آدم درموردیه ملت اظهارنظرکنه اونم تواین شرایط سخت بیکاری بیماری شما میتونی درخواست دیگه ای بکنی