۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
بانک های استانی در ارائه وام با مبلغ بالا اختیارات محدودی دارند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

بانک های استانی در ارائه وام با مبلغ بالا اختیارات محدودی دارند

تبریز- خرم، استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک های استانی در ارائه وام با مبلغ بالا به واحدهای تولیدی و صنعتی اختیارات محدودی دارند.

عابدین خرم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بانک های استان در ارایه تسهیلات بالاتر، از اختیارات محدود برخوردار است، می توان تسهیلات بیشتر را در سطح کلان درخواست کرد البته مصوبات سفر رییس جمهور برای پروژه هایی که ۷۰درصد و بالاتر پیشرفت داشته اند در تمام بخش ها به رییس بانک مرکزی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال برای ۲ طرح آبی از ۵۵۰ میلیارد تومان مصوب شده اکنون ۲۲۰ میلیارد تومان واریز شده است و در بخش راه نیز ۶۰۰ میلیارد تومان تحقق می یابد.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که بالاترین رقم ها را در مورد طرح های ناقص در سفر مصوب شده البته برخی از طرح های این استان دچار عارضه های خاص است که رفع مسائل آن کمی دشوار است اما انجام خواهیم داد.

خرم با بیان اینکه بخش خصوصی آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف درخشان ظاهر شده است که جای تقدیر و تکریم دارد، یادآور شد: رونق تولید، اشتغال و رشد اقتصادی با امکاناتی که در بخش خصوصی استان وجود دارد مورد تاکید و حمایت است و این سیاست از ابتدا جزو راهکارهای رشد اقتصادی قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت دولت از طریق تسهیلات بانکی جزو تعهدات مسوولان است که باید عمل شود و اتاق بازرگانی محل بیان مشکلات و رفع مشکلات مختلف احتمالی است.

وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی در آذربایجان شرقی سرمایه خود را به میدان آورده که به این موضوع کاملا واقف هستیم، حمایت دولت، بخش قضایی و مسوولان نظارتی استان نیز در راستای حمایت از بخش خصوصی، رونق تولید و اشتغال است.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha