۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
اصلاح الگوی کشت اولویت دولت سیزدهم است | اعمال عوارض صادرات
وزیر جهاد کشاورزی:

اصلاح الگوی کشت اولویت دولت سیزدهم است | اعمال عوارض صادرات

دامغان- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت اولویت دولت سیزدهم است، گفت: افزایش کشت محصولات راهبردی و کم‌آب‌بر برای پیشبرد طرح اصلاح الگوی کشت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد بعد از ظهر جمعه در مراسم پایانی جشنواره پسته ایران دامغان به میزبانی دانشگاه صنعتی دامغان با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت اولویت دولت سیزدهم است، تاکید کرد: در سال های اخیر موضوع الگوی کشت مطرح بود اما با جدیت دنبال نمی شد که دولت سیزدهم یکی از اولویت های خود را در این موضوع قرار داده است.

وی با بیان اینکه از دیگر اولویت های دولت در بخش کشاورزی اعمال عوارض صادرات است، بیان کرد: افزایش کشت محصولات راهبردی و کم‌آب‌بر برای پیشبرد طرح اصلاح الگوی کشت هدف دولت محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار هکتار باغ پسته در کشور وجود دارد، گفت: سیاست هایی برای تقویت تولید پسته در کشور در نظر گرفته شده که ایجاد باغ مادری از جمله این سیاست ها است تا بتوانیم جایگاه اول ایران در صادرات این محصول را که در سال گذشته به دوم تبدیل شد، مجدداً بازگردانیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه جایگزینی باغ‌های قدیمی و کاشت نهال‌ در میزان برداشت پسته تحول ایجاد می‌کند، ابراز کرد: اصلاح باغ های قدیمی و برند سازی محصول پسته از دیگر اولویت هایی است که توسط وزارتخانه دنبال می شود.

وی کمک به سرمایه گذاران برای بسته بندی و فرآوری را دیگر سیاست دولت در اشاعه و توسعه کشت پسته دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح تلاش کنیم تا عملکرد کشت محصول پسته ما در سطح ارتقا پیدا کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha