۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
پسته ایران بعد از نفت جایگاه ممتاز صادرات را دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

پسته ایران بعد از نفت جایگاه ممتاز صادرات را دارد

دامغان- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پسته ایران بعد از نفت جایگاه ممتاز صادرات را دارد، گفت: علاقمندی کشورهای منطقه به تولیدات ایران، یک ظرفیت ویژه برای توسعه صادرات است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد عسکری در مراسم اختتامیه جشنواره ملی پسته ایران، دامغان که بعد از ظهر جمعه در دانشگاه این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به تمایل کشورهای منطقه به استفاده از محصولات تولیدی کشاورزی ایران، تاکید کرد: توسعه تعاملات در دولت سیزدهم فرصت خوبی برای صادرات به کشورهای منطقه فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه پسته ایران بعد از نفت جایگاه ممتاز صادرات را دارد، افزود: برای توسعه صادرات این محصول می بایست بسترسازی و زیرساخت‌های لازم مد نظر قرار گیرد.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق برآوردها نیم میلیارد نفر از مردم کشورهای منطقه علاقمند مصرف کردن محصولات تولیدی کشاورزی کشورمان هستند، گفت: باید فرصت صادرات را غنیمت شمرد.

عسکری با بیان اینکه دولت صادرات را همزمان با برطرف کردن بروکراسی ها، دنبال کند، گفت: علاقمندی کشورهای منطقه به تولیدات ایران، یک ظرفیت ویژه برای توسعه صادرات است.

وی با بیان اینکه تعامل خوب بین دولت و مجلس در بخش کشاورزی وجود دارد که زمینه را برای تسهیل امور تولیدی بهبود می بخشد، تاکید کرد: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه امروز امنیت غذایی موضوع جدی جوامع است لیکن باید در این زمان با برنامه حرکت کنیم تا آسیب نبینیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه تولیدات حوزه کشاورزی صورت گرفته است، گفت: از جمله این اقدامات باید به ایجاد ایستگاه تحقیقاتی به ویژه در زمینه تولید محصولات کشاوزی اشاره کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha