۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
ردیابی تأمین ارز؛ مؤثرترین راه برای مبارزه با قاچاق کالا

ردیابی تأمین ارز؛ مؤثرترین راه برای مبارزه با قاچاق کالا

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ برای جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق از جمله لوازم خانگی ردیابی تأمین ارز کالاهای قاچاق است.

به گزارش بازار، عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به ورود کالاهای قاچاق به کشور گفت: یکی از راه‌های مبارزه با لوازم خانگی قاچاق آن است که تولیدات لوازم خانگی داخلی به لحاظ کمی جوابگوی نیاز داخل باشد که اکنون کشور به آن مرحله رسیده است، بنابراین باید تولیدات داخلی را از نظر کیفی، تنوع مدل و شبکه خدمات پس از فروش و پاسخگویی به مشتریان ارتقا و توسعه دهیم که وزارت صمت به درستی این رویکرد را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به راه‌های ورود کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی قاچاق به کشور بیان کرد: برخی معافیت‌های وارداتی برای واردات کالا از طریق مرزنشینی، ملوانی و ... در نظر گرفته شده است که با وجود مجوز قانونی اما بدون رعایت سقف از این مسیرها کالا وارد می‌شود، بنابراین لازم است تا در این ارتباط نظارت و رعایت قوانین بیشتر شود تا این معافیت‌ها تبدیل به معضل قاچاق نشود.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به راه‌های مبارزه با قاچاق کالا از جمله شناسه کالا، کد رهگیری، ثبت کالا در سامانه جامع تجارت و سامانه خدمات پس از فروش گفت: در کنار این کارها یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق از جمله لوازم خانگی ردیابی تأمین ارز کالاهای قاچاق است.

هاشمی گفت: به هر حال واردات کالاهای قاچاق با ارز انجام می‌شود، بنابراین اگر مشخص شود که ارز مورد نیاز برای ورود این کالاها از کجا تأمین می‌شود و اگر جلوی تأمین این ارز گرفته شود، قطعا می‌توان با واردات کالای قاچاق مبارزه کرد.

وی اظهار کرد: کالاهای زیادی صادر می‌شود که بعضا پول آنها به کشور بازنگشته و ارز آنها به این شکل یعنی واردات کالاهای قاچاق به کشور برمی‌گردد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: در حوزه لوازم خانگی به لحاظ کمی مشکلی وجود ندارد و به لحاظ کیفیت نیز از وضعیت خوبی برخوردار هستیم بنابراین اگر به مرور زمان برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و کیفیت تولیدات لوازم خانگی داخلی را بتوان به مردم ثابت کرد می‌توان امیدوار بود که به واسطه عرضه بیشتر کالاهای داخلی و استفاده بیشتر مردم از تولیدات داخلی معضل قاچاق لوازم خانگی کمرنگ شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha