۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۴
منابع جدید مالی در حوزه اشتغال هزینه شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع جدید مالی در حوزه اشتغال هزینه شود

نماینده مردم گناباد در مجلس گفت: پایان ماه هفتم سال قرار داریم و هنوز تبصره ۱۸ برای اشتغال ابلاغ نشده و صدها هزار شغل در حال از دست رفتن است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد صفایی دلوئی، نماینده مردم گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر آزاد سازی منابع مالی ایران گفت: استفاده درست از منابع مالی برای شرایط اقتصادی بسیار کمک کننده خواهد بود. به این معنا؛ چنانچه در جهت عمران و زیرساخت‌های اصلی کشور یا در راستای تولید و اشتغال سرمایه گذاری انجام شود، قطعا تاثیر خوبی بر حل مشکلات خواهد داشت و در صورتیکه تبدیل به حقوق و مزایا کارمندان شود، تورم و مشکلات جدیدی را با خود به همراه می‌آورد.

وی در قالب توصیه به دولت در همین رابطه بیان کرد: با توجه به اینکه در پایان ماه هفتم سال قرار داریم و هنوز تبصره ۱۸ برای اشتغال ابلاغ نشده و صدها هزار شغل در حال از دست رفتن است، از سوی دولت باید پیشنهاد شود تا منابع جدید مالی در حوزه اشتغال به هزینه درآید.

نماینده مردم گناباد در این رابطه چنین توضیح داد: متاسفانه در کشور گرفتار یک تمرکزگرایی افراطی هستیم که این تمرکز گرایی در حوزه نفت و پتروشیمی تشدید می‌شود، به همین دلیل وقتی صحبت از سرمایه گذاری به میان می‌آید، نگاه‌ها به سوی نفت و پتروشیمی می‌چرخد. این در حالی است که شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی در اقصی نقاط کشور فعال است که مدیران آن‌ها از توانایی‌های فوق العاده‌ای برخوردارهستند. این جوانان خلاق رویش‌های جدیدی به حساب می‌آیند که اگر به ایده‌های تازه آنان توجه شود و مورد حمایت قرار گیرند، بدون شک شرایط اشتغال کشور از این وضعیتی که در آن قرار دارد، خارج خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی درباره چگونگی این حمایت تصریح کرد: با اختصاص تسهیلات می‌توان جوانان کارآفرین را مورد حمایت قرارداد. با این کارهم صاحبان ایده ناامید نخواهند شد، هم به اشتغال سایر جوانان جوانان کمک می‌شود و هم از این طریق نقدینگی از جامعه جمع آوری و نگرانی‌ها از این حیث کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha