۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
برداشت ۳۷ هزار تن میگوی پرورشی صادراتی در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برداشت ۳۷ هزار تن میگوی پرورشی صادراتی در استان بوشهر

بوشهر- بازدار مدیر کل شیلات استان بوشهر از برداشت ۳۷ هزار تن میگوی پرورشی صادراتی در استان بوشهر خبر داد و گفت: انتظار داریم بالغ بر ۲۹ هزار تن صادر شود.

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد دریامحور تاکید زیادی دارد و استاندار بوشهر نیز به طور ویژه نسبت به طرح‌های آبزی‌پروری پیگیر است.

وی افزود: پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های ساحلی عملیاتی شده و اکنون چندین سایت بزرگ برای ماهی و میگو فعال هستند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون حدود شش هزار استخر پرورش میگو آماده برداشت محصول هستند که بخش زیادی از میگوی امسال برداشت شده است.

بازدار از برداشت ۳۷ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۹ هزار تن میگوی با کیفیت از استان به خارج از کشور صادر شود.

وی اضافه کرد: صادرات میگو در ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان بسیار موثر است و سال آینده که میزان برداشت میگو، رشد چشمگیری دارد، باید برای بهبود صادرات تلاش کنیم.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: بازاریابی و تسهیل شرایط صادرکنندگان میگو، مساله مهمی است که امیدوارم سایر دستگاه‌های ذیربط نیز کمک و همراهی کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha