۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
فعالان دام و طیور با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند| ضرورت رفع مشکلات ساختاری
نماینده مردم دامغان در مجلس:

فعالان دام و طیور با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند| ضرورت رفع مشکلات ساختاری

دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامداران و کشاورزان مشکلات عدیده‌ای دارند، گفت: امروز شرایطی است که فعالان دام و طیور با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر علیزاده صبح آدینه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان به میزبانی دانشگاه صنعتی این شهرستان ضمن اشاره به مزیت‌های اصلی اقتصادی کاشت پسته، تاکید کرد: ارزآوری یکی از مهمترین مزیت‌های کاشت پسته در دامغان است.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت پسته در هر هکتار ۳.۵ تن است اما آمارها از دامغان خبر از برداشت ۱۲ تن در هکتار می‌دهد و در مواردی خاص در این شهرستان ۴۵ تن در هکتار نیز به ثبت رسیده که نشان از ظرفیت‌های کاشت این محصول دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، ادامه داد: از وزیر جهاد کشاورزی انتظار و توقع است شرایط زیرساختی را فراهم کنند تا میزان برداشت پسته در دامغان به دو برابر برسد تا درآمد کشاورزان افزون شود زیرا این محصول قابلیت عملکرد ۲۰ تن در هکتار را دارد.

علیزاده برمی با اشاره به مشکلات عدیده دامداران و کشاورزان در کشور، خواستار توجه بیشتر دولت به این موضوع شد و گفت: امروز در شرایطی هستیم که دامداران و طیوردان صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دولت باید برای برون رفت از مشکلات کاری کند، ابراز کرد: وزیر جهاد کشاورزی تدابیری بیاندیشند تا مشکلات ساختاری نهاده‌های دامی این قشر زحمتکش رفع شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha