۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
نهال پکان پیوندی به صورت اختصاصی در دلند تولید می شود
مدیرعامل شرکت سبزینه رویان دلند:

نهال پکان پیوندی به صورت اختصاصی در دلند تولید می شود

گرگان- برزمینی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سبزینه رویان دلند با بیان اینکه نهال پکان پیوندی به صورت اختصاصی در دلند تولید می شود، گفت: شرکت خصوصی دیگری در ایران این نهال را تولید نمی کند.

صادق برزمینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح توسعه کشت پکان پیوندی در استان های فارس، خوزستان، گلستان، مازندران، کرمان و گیلان در حال افزایش است و این گونه برای مناطق گرم و مرطوب مناسب و در بازار درآمدزا است.

مدیر عامل شرکت سبزینه رویان دلند با بیان اینکه بیش از شش سال در زمینه تولید نهال فعال هستیم، افزود: حدود دو سال است که این شرکت دانش بنیان را تاسیس کردیم و در تولید نهال های مثمر شناسنامه دار مثل گردوی پیوندی و انجیر نیز فعالیت می کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید می کنیم، ادامه داد: نهالستان ما حدود شش هکتار است که ۹ نفر به صورت دایم و ۱۵ نفر به صورت فصلی مشغول به کار هستند و به استان های مازندران، خوزستان و فارس نهال خود را صادر می کنیم.

برزمینی گفت: گردوی پیوندی برای کشت در اراضی شیب دار بالادست و بالاتر از ۸۰۰ متر از سطح دریا مناسب است و پکان پیوندی برای اراضی شیب دار پایین تر از ۴۰۰ متر از سطح دریا قابل کشت است.

وی ادامه داد: استقبال از کشت نهال انجیر در گلستان خوب بوده چرا که این انجیر هم قابلیت تازه خوری و هم قابلیت خشک کردن دارد.

مدیر عامل شرکت سبزینه رویان دلند با بیان اینکه قیمت نهال انجیر ۶۰ هزار تومان است، گفت: قیمت هر اصله نهال گردو پیوندی با شناسه ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر اصله نهال پکان پیوندی ۴۰۰ هزار تومان در بازار است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی گلستان مبلغی را به عنوان یارانه به دلیل شناسه دار بودن نهال، به باغدار پرداخت می کند.

برزمینی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان نیاز به حمایت های بیشتری دارند، تصریح کرد: هدف شرکت های دانش بنیان کار و تولید است و ما با تمام توان به فعالیت مشغول هستیم اما این شرکت ها و تولیداتشان نیاز به حمایت رسانه ای برای دیده شدن هر چه بیشتر در بین مردم دارد.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha