۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
دامداران سال سختی را می‌گذرانند| تبادل نهاده و گوشت در دستور کار
وزیر جهاد کشاورزی:

دامداران سال سختی را می‌گذرانند| تبادل نهاده و گوشت در دستور کار

دامغان- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامداران کشورمان متاسفانه سال سختی را پشت سر می‌گذرانند، گفت: یکی از برنامه‌های ما برای دامداران تبادل نهاده مورد نیاز دامداران و گوشت تولیدی آنان است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد صبح جمعه در بدو سفر یک روزه به استان سمنان برای حضور در جشنواره پسته ایران، دامغان مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت و بعد از حضور در گلزار شهدای کلاته رودبار، به میان دامداران این شهر رفت و در سخنانی به میزبانی سالن سوم خرداد، بیان کرد: مشکلات دامداران توسط وزارت جهاد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به استماع مشکلات دامداران کلاته رودباری و پیگیری آنها تا حل مسائل، افزود: متاسفانه امسال سال بسیار دشواری برای دامداران کشورمان است.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه طرح‌هایی داده شده تا بتوانیم در زمینه تهاتر، نهاده‌های مورد نیاز دامداران را تامین کنیم تا بخشی از مشکلات کاهش یابد، بیان کرد: تاکید رئیس جمهور و دولت بر حمایت از دامداران است.

ساداتی نژاد درباره یکی از این پیشنهادت، گفت: شرکت پشتیبانی دام به صورت امانی بحث تولید قراردادی را مد نظر قرار داده و تبادل نهاده و گوشت را با دامداران کلاته رودبار اجرایی کند.

طرح‌هایی داده شده تا بتوانیم در زمینه تهاتر، نهاده‌های مورد نیاز دامداران را تامین کنیم

وی به گلایه مردم کلاته رودبار درباره تامین آب مورد نیز هم اشاره کرد و ابراز داشت: مشکلات استخر ذخیره آب شهید ساجدی برطرف و عملیات تکمیل این استخر از هفته آینده اجرایی خواهد شد تا بتوانیم بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را کاهش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی از پسته دامغان به عنوان یک محصول استراتژیک و قابل صادرات یاد کرد و گفت: این محصول به واسطه ارزآوری می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد لذا می‌بایست از همه ظرفیت ها برای ارتقای کیفی و کمی تولید این محصول استراتژیک بهره گیری کرد.

ساداتی نژاد همچنین با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای توسعه کشت پسته در شهرستان دامغان، تاکید کرد: ما معتقد هستیم که برای باید افزایش سطح تولید پسته در دامغان نقشه راه وجود داشته باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی پیش برویم.

به گزارش بازار، ساداتی نژاد امروز برای حضور در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان به میزبانی دانشگاه دامغان به این شهرستان سفر کرده است. وی از چند واحد گلخانه ای نیز بازدید خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دامدار بیچاره IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 0
      آقای وزیر جهاد روزگار دامداران را سیاه کردید چرا نمیگذارید دام مازاد صادر بشه تا تو این شرایط بحرانی از گرسنگی تلف نشن