۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
ارتقای بهره‌وری دام عشایر با اصلاح نژاد

ارتقای بهره‌وری دام عشایر با اصلاح نژاد

رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: اصلاح نژاد به ارتقای بهره‌وری دام منجر شده و گله‌داری را برای عشایر اقتصادی می‌کند که استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های موجود باید به این حوزه ورود کند.

به گزارش بازار، عباس اکبری شریف در مراسم تکریم و معارفه معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل پشتیبانی امور دام و رئیس اداره امور عشایر استان قزوین افزود: اصلاح نژاد و بهره‌وری تولیدات دامی عشایر در کشور ضروری است و استان‌هایی که در این راستا ظرفیت دارند باید پیشگام این موضوع باشند.

وی اضافه کرد: با حذف ارز ترجیحی فراغ بالی به تولیدکننده‌ها دادیم که بتوانند به سمت ارتقای بهره‌وری و تحول دانش تولید بروند، تا جایی که تمامی تولیدکننده‌های خرد ما نیز به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

اکبری شریف با بیان این که در گله گردی حوزه عشایر باید به فکر افزایش بهره‌وری تولید باشیم، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در این راستا افزایش بهره‌وری دام سبک عشایری است که بهترین خدمت به روستاییان و عشایر محسوب می‌شود، چراکه اگر شغل دامداری برای عشایرنشین به‌صرفه نباشد، تولید را رها خواهند کرد.

وی بیان کرد: در حوزه گوشت قرمز نیز نیازمند افزایش بهره‌وری هستیم و با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی و حمایت‌های دولتی از این مهم پشتیبانی خواهیم کرد.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قزوین در تولید شیر، مرغ و تخم‌مرغ همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته و در تنظیم بازار کشور نیز نقش اثرگذاری دارد که نشان از تحول در مدیریت سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha