۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
۱۲۵ هزار میلیارد تومان؛ ارزش تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی مورد تایید کمیته استانی
مدیر کل آینده پژوهی وزارت اقتصاد مطرح کرد

۱۲۵ هزار میلیارد تومان؛ ارزش تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی مورد تایید کمیته استانی

مدیرکل آینده پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مجموع تعداد طرح‌های مورد تایید کمیته استانی ۷۷۲۰۷ طرح، ارزش تسهیلات طرح‌های مورد تایید کمیته استانی ۱۲۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان بود.

به گزارش بازار، ابراهیم صیامی مدیرکل آینده پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی در گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های کشور با ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه، گزارشی از اجرای مصوبات گردهمایی مورخ ۲۸ و ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ و موارد مرتبط با معاونت سیاست گذاری اقتصادی و همچنین و برنامه‌های در دست اقدام با استان‌ها ارائه کرد.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروهی از دبیران مناطق نه‌گانه کشور و ارائه پیشنهاد کارشناسی جهت اصلاح ساختار سازمانی با تأکید بر ارتقای سطح پست‌های سازمانی معاونت اقتصادی استان‌ها، افزایش سقف اختیارات مدیران کل استان‌ها در حوزه پرداخت پاداش، اصلاح فوق‌العاده ویژه همکاران فعال در حوزه معاونت اقتصادی و اخذ مجوز استخدام جدید در حوزه معاونت اقتصادی، ارسال اولویت‌های پژوهشی مرکز ملی مطالعات و پایش محیط کسب و کار به استان‌ها جهت استفاده ازظرفیت پژوهشی استان‌ها، تدوین و نهایی کردن دستورالعمل کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات‌زدایی با رویکرد ایجاد یک کارگروه چابک به منظور نظارت بر فعالیت کارگروه‌های موضوعی فعال در استان‌ها برخی از مهم‌ترین مصوبات است.

مدیرکل آینده پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی همچنین گزارشی از تعداد ارزش طرح‌های مصوب و پرداخت شده به تفکیک استان‌های کشور ارائه کرد که طبق آن مجموع تعداد طرح‌های مورد تایید کمیته استانی ۷۷۲۰۷ طرح، ارزش تسهیلات طرح‌های مورد تایید کمیته استانی ۱۲۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان، تعداد طرح‌های در مرحله پرداخت ۱۶۱۶ طرح به ارزش ۱۵ هزار و ۲۵۵.۴ میلیارد تومان و تعداد طرح‌های پرداخت شده ۲۸۹۱۶ طرح به ارزش ۲۳ هزار و ۴۹۸.۷ میلیارد تومان هستند.

صیامی با ارائه گزارش ارزش تسهیلات در مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت شده بیان کرد: ارزش تسهیلات در مرحله انعقاد قرارداد ۱۵ هزار و ۸۰۸.۳ میلیارد تومان، در مرحله پرداخت ۳۰ هزار و ۸۰۱.۷ میلیارد تومان هستند.

وی با اشاره به گزارش سهم دستگاه اجرایی از منابع بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: این سهم بر اساس شاخص‌های ترکیبی مشتمل بر پیشنهاد استان، سهم سال گذشته دستگاه از منابع، سهم ارزش افزوده بخش از GDP، سهم اشتغال بر اساس سهم از اشتغال زیست بوم اشتغال و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای تبصره (۱۸) سال ۱۴۰۰ تعیین شده است که بیشترین سهم ملی و استانی مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل آینده‌پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی همچنین گزارش سهم دستگاه اجرایی از سرانه استانی بر اساس نظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانی و همچنین سهم استانی از منابع مازاد سرانه استانی را ارائه کرد.

صیامی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مشترک ادارات کل استانی با همکاری معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: مهم‌ترین این اقدامات شامل احصای پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز بی نام، اصلاح آیین‌نامه مراکز خدمات سرمایه‌گذاری، افزایش نظارت و در صورت لزوم اصلاح مقررات مربوط به اراضی ملی واگذار شده به سرمایه‌گذاران غیرفعال و افزایش نظارت و در صورت لزوم اصلاح مقررات مربوط به اراضی ملی واگذار شده به سرمایه‌گذاران غیرفعال است.

وی در پاسخ به سوالات مدیران کل در زمینه‌های مختلف توضیح داد: در خصوص منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱، وضعیت خزانه و بودجه مناسب نیست، البته آیین نامه تبصره ۱۴ تازه ابلاغ شده است و امیدواریم با این آیین نامه روانسازی در تبصره ۱۴ اتفاق بیفتد.

مدیرکل آینده پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: قولی که داده‌اند، ۱۰ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها می‌گیریم و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم بازگشتی از تبصره ۱۸ داریم که جمعا به سازمان برنامه قول ۳۰ هزار میلیارد تومان را داده اند.

صیامی در خصوص شیوه‌نامه نظارتی متذکر شد: شیوه‌نامه نظارتی را تدوین می‌کنیم و هفته بعد نهایی می‌شود و آن را برای استان‌ها ارسال خواهیم کرد تا استان‌ها نظر بدهند. همچنین در خصوص سامانه باید گفت که سامانه واحد است به این معنی که مرجع تمام اطلاعات سامانه وزارت اقتصاد است.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha