۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
تعرفه ناچیز گمرک بازار فروش محصولات داخلی را کساد کرد
یک فعال اقتصادی:

تعرفه ناچیز گمرک بازار فروش محصولات داخلی را کساد کرد

گرگان- علی جان زاده، مدیر فروش شرکت پایدار ماشین طبرستان گفت: تعرفه ناچیز گمرک ادوات کشاورزی وارداتی، باعث کاهش فروش محصولات داخلی شده است.

علیرضا علی جان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت ما با استفاده از تکنولوژی روز اروپا و از طریق مهندسی معکوس اغلب نمونه های خارجی ماشین آلات خوراک دام و طیور را بومی سازی کرده است.

مدیر فروش شرکت پایدار ماشین طبرستان در توضیح حذف ارز دولتی از نهاده‌های دام و طیور و تأثیر آن بر قیمت تمام شده کالا، گفت: وقتی هزینه خوراک افزایش توان رقابت شرکت‌ها با یکدیگر کمتر می‌شود.

وی گفت: هرچند حذف ارز رقابتی برای شرکت‌هایی مثل ما که تخصصی در زمینه تولید ماشین‌آلات کار می‌کنند، بهتر شده؛ زیرا در این شرایط بسیاری از تولیدکنندگان غیراستاندارد حذف شدند.

وی از صادرات محصولات این شرکت به کشور عراق خبر داد و گفت: حدود شش الی هفت کارخانه در این کشور تأسیس کردیم که این واحدهای تولیدی ۱۰۰ تن در ساعت در شهر اربیل عراق، کربلا و نجف تولید می‌کند.

علی جان زاده افزود: برنامه بعدی شرکت تأسیس این واحد تولیدی در کشورهای قزاقستان، ارمنستان و آذربایجان خواهد بود.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به تحریم‌ها تنها رقیب ما کشور چین است، اضافه کرد: قیمت محصولات ما با چین تفاوت زیادی ندارد؛ بلکه کمتر هم هست که یکی از علل آن استفاده از نقشه‌های روز اروپا بوده است.

مدیر فروش شرکت پایدار ماشین طبرستان با بیان اینکه تأسیس شرکت در کشورهایی همچون آذربایجان و ارمنستان سخت است، بیان کرد: مطابق بررسی‌های انجام شده این کشورها به سمت ترکیه تمایل دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمایل چندانی به حضور و خرید محصولات ایرانی در کشورهای آذربایجان و ترکمنستان نیست.

وی در پایان گفت :پایین بودن تعرفه گمرکی مشابه خارجی این ماشین‌آلات، باعث کاهش فروش محصولات داخلی شده است درصورتی‌که باید مثل خودرو تعرفه بالایی داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha