۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
جای خالی واحد فراوری عسل در گلستان | زنبورداران سرمایه ایجاد صنایع تبدیلی ندارند
یک فعال اقتصادی:

جای خالی واحد فراوری عسل در گلستان | زنبورداران سرمایه ایجاد صنایع تبدیلی ندارند

گرگان_ مزیدی، رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان با بیان این نکته که جای صنایع تبدیلی عسل در گلستان خالی است، گفت: ایجاد واحد های فرآوری عسل در استان نیازمند سرمایه در گردش زیادی است.

مریم مزیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نبود کارخانه های فرآوری عسل در گلستان به ضرر زنبورداران تمام می شود زیرا عسل گلستان به صورت خام به استان های دیگر صادر می شود ولی نامی از این استان نیست.

رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان افزود: این اتحادیه در تلاش است تا واحد فراوری عسل در گلستان ایجاد کند اما به سرمایه در گردش سرسام آوری نیاز بود که در نهایت نتوانست واحد تولیدی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باغداران و کشاورزان باید از فواید گرده افشانی زنبور آگاه شوند، خاطرنشان کرد: گرده افشانی زنبور بر میزان تولید محصول مزارع تاثیر مثبت می گذارد و سبب افزایش راندمان می شود.

وی یادآورشد: قرار است اتحادیه طی برگزاری کلاس های آموزشی، آگاهی لازم را در اختیار زنبورداران، کشاورزان و باغداران قرار بدهد.

به گفته رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان، سم پاشی هایی که باغداران انجام می دهند به ضرر کلونی های زنبور است و باعث آسیب و بیماری های زیادی در زنبورستان ها می شود.

وی تولید زنبورداران گلستان را تک محصولی خواند و گفت: با آگاهی که زنبورداران پیدا کردند پیشرفت مناسبی در بخش تولید سایر فراورده های زنبور مانند گرده، زهر عسل و ژل رویان داشتند.

مزیدی بیان کرد: فراورده های زنبور عسل خاصیت درمانی دارند و می توانند در روند درمان برخی از بیماری ها موثر باشد.

به گفته وی، زهر عسل برای درمان افراد مبتلا به سرطان موثر و مفید است.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha