۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
برنامه تحولی برای اجرای باغبانی مدرن و بر پایه دانش
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

برنامه تحولی برای اجرای باغبانی مدرن و بر پایه دانش

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باغبانی مدرن، به روز و بر پایه دانش از راهبردهای معاونت باغبانی است که نیازمند تدوین برنامه تحولی است.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی در گردهمایی مدیران ستادی معاونت باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استان‌های کشور و اتاق اصناف کشاورزی ایران در بابلسر افزود: سیاستگذاری در بخش باغبانی، نیاز جدی کشور است زیرا اگر برنامه‌ریزی صورت نگیرد، شرایط سخت را تجربه خواهیم کرد. برای سیاستگذاری درست باید از بخش خصوصی و دولتی بهره گیریم.

وی ادامه داد: در برنامه تحولی نیازمند هم‌اندیشی و همفکری همه متخصصان و کارشناسان کشاورزی هستیم، تنها صدور بخشنامه مورد قبول نیست، بلکه باید از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی همه استان‌های کشور استفاده می‌کنیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در شناسنامه‌دار کردن باغ‌های کشور غفلت شده بود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با همکاری اتاق اصناف کشاورزی ایران، اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغ‌های کشور را آغاز کرده است و در گام نخست این طرح در باغ‌های تجاری که محصولشان صادراتی است، اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شناسنامه‌دار شدن باغ های کیوی و مرکبات مازندران و گیلان شروع شده است.

برومندی گفت: طبق قانون بودجه کشور امسال ۶ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح، نوسازی و توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیب‌دار و توسعه زیرساخت‌های گلخانه ای و گیاهان دارویی اعتبار مصوب شده است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کمبود آب به شدت فعالیت کشاورزی و درآمد روستاییان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: این امر سبب افزایش کوچ روستاییان به مناطق دیگر کشور می‌شود.

وی تامین غذای ارزان را از ماموریت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و ادامه داد: در این شرایط همچنان با تولید مازاد بر مصرف برخی از محصولات باغی در کشور به عنوان یک چالش جدی مواجه هستیم.

برومندی بر حل مسائل پیش روی بخش باغبانی و کشاورزی کشور برای دستیابی به امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: باید با انجام اقدامات ویژه باغات کشور را حفظ کنیم زیرا درآمد اصلی بیشتر روستاییان از تولید محصولات باغی است.

کد خبر: ۱۸۱٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha