۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
افزایش تولید دانش‌بنیان و صادرات‌محور مهم‌ترین برنامه آذربایجان شرقی برای جهش تولید
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش تولید دانش‌بنیان و صادرات‌محور مهم‌ترین برنامه آذربایجان شرقی برای جهش تولید

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید دانش‌بنیان و صادرات‌محور، مهم‌ترین برنامه استان برای سال جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جهانگیری صبح امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی سیم و کابل تبریز (سیمکات)، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبر انقلاب، گفت: برنامه استانداری آذربایجان شرقی برای تحقق این شعار این است که بخش خصوصی و واحدهای تولیدی را برای اجرای طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تولید، تشویق و حمایت کنیم.

وی افزود: مشکلات واحدهای راکد و نیمه‌فعال را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا این واحدها بتوانند با بیشترین ظرفیت فعالیت کنند.

جهانگیری تأکید کرد: جهش تولید باید مبتنی بر تولید دانش‌بنیان و صادرات‌محور باشد و این موضوع به طور جدی مورد توجه مدیریت ارشد استان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فعالیت‌های شرکت سیمکات، گفت: این شرکت یکی از شرکت‌هایی است که امسال، صد درصد افزایش تولید خواهد داشت و ظرفیت صادراتی آن نیز از شش میلیون دلار سال گذشته به ۱۵ میلیون دلار خواهد رسید.

جهانگیری افزود: این شرکت کارهای فناورانه خوبی انجام داده است که یکی از آنها، تولید سیم مورد نیاز برای واحدهای تولید ماسک است و هم‌اکنون روزانه برای ۲.۵ میلیون عدد ماسک سیم تولید می‌کند.

گفتنی است معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از بخش‌های مختلف شرکت تولیدی سیمکات بازدید کرد و با توضیحات مدیران و مهندسان این مجموعه، در جریان فعالیت‌های تولیدی آن قرار گرفت.

شرکت تولیدی سیم و کابل تبریز (سیمکات) تولیدکننده انواع سیم، کابل، مفتول و هادی‌های هوایی است که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، محصولات آن به چندین کشور نیز صادر می‌شود.

کد خبر: ۱۸٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha