۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
بانک اطلاعاتی ۱.۳ میلیون کشاورز در سطح کشور تهیه شد
در گفتگو با بازار؛

بانک اطلاعاتی ۱.۳ میلیون کشاورز در سطح کشور تهیه شد

ساری- بیشه وری، رئیس اتاق اصناف کشاورزی منابع طبیعی ایران گفت: بانک اطلاعاتی ۱.۳ میلیون نفر از ۴.۵ میلیون کشاورز کشور تهیه شده است.

قاسم بیشه وری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بانک اطلاعاتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار کشاورز و باغدار کشور در در سامانه بارگزاری شده است.

وی شمار بهره برداران کشاورزی کشور را ۴.۵ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: اطلاعات کشاورزان در دست تهیه و بارگزاری است و ظرفیت خوبی را برای سیاستگذاران فراهم می کند تا نسبت به برنامه ریزی مطلوب اقدام کنند.

وی تهیه آمار و اطلاعات را مبنای برنامه ریزی دانست و گفت: کشاورزان همواره با مشکلات زیادی روبرو هستند و مسئولیت بازار و بازرگانی باید مشخص شود زیرا میراث دار تولید و منابع هستیم.

بیشه وری با اظهار این که خوراک و مواد غذایی ۱۳۰ میلیون نفر را تامین می کنیم، گفت: محصولی که با مشقت فراوان تولید می شود به راحتی با قاچاق از دست می رود و کشاورز آسیب می بینید.

رئیس اتاق اصناف ایران دریا، جنگل و دشت را از مزیت های مازندران ذکر کرد و گفت: پشت این جاذبه ها فقر وجود دارد و در حوزه کشاورزی نیز با فقر روبرو هستیم و به رغم تولید فراوان از نظر صنایع تبدیلی کمبود داریم و ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات از بین می رود.

وی با بیان این که اتاق اصناف دارای قدمت و تجربه ۵۵ ساله است خواستار بهره گیری از ظرفیت تشکل های صنفی در عرصه های کشاورزی شد.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha