۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
افت درآمد صادراتی فولاد مبارکه عامل نوسانات منفی فولاد
بازار خبر داد؛

افت درآمد صادراتی فولاد مبارکه عامل نوسانات منفی فولاد

درآمد صادراتی فولاد مبارکه در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ که ۹۴۸۸ میلیارد تومان بوده نزدیک به ۱۰۰ درصد افت داشته و به ۳۹۱۵ میلیارد تومان در شش ماهه امسال رسیده است.

بازار؛ گروه بورس: فولاد مبارکه در ماه های اخیر فروش کمتری نسبت به ماه های گذشته داشته، به همین دلیل حاشیه سود شرکت نسبت به میانگین فصل بهار افت کرده و که بخشی از آن تحت تاثیر کاهش تقاضا بوده و درآمد صادراتی این شرکت را هم کاهش داده به طوری که نسبت به درآمد شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ که ۹۴۸۸ میلیارد تومان بوده نزدیک به ۱۰۰ درصد افت داشته و به ۳۹۱۵ میلیارد تومان در شش ماهه امسال رسیده است.

همچنین در شهریور ماه تعداد معامله و مقدار فروش شرکت افت داشته و کمتر از میانگین ماهیانه شش ماهه امسال ثبت شده است به گونه ای که در شهریور ماه ۴۹۲ معامله با ارزش ۹۶۶۸ میلیارد تومان انجام شده درحالی که ۵ ماهه نخست سال ۳۲۲۷ معامله با ارزش ۶۶۷۷۲ میلیارد تومان انجام شده که نسبت به میانگین معاملات شش ماهه نخست سال کمتر است.

فولاد مبارکه در شرایط کنونی تلاش می کند تا با اعمال نفوذ در قیمت گذاری ها و سیاست گذاری های کلان بخش فلزات به نوعی روند نزولی خود را جبران کند بر همین مبنا دستورالعمل جدیدی توسط شورای آهن و فولاد برای تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد به وزارت صمت ارائه شده که بر مبنای آن آخرین قیمت کشف ‌شده میلگرد ملاک تعیین قیمت پایه خواهد بود.

بر این تغییر قیمت های پایه پیشنهاد شده که شمش فولادی ۸۶ درصد، قیمت پایه آهن اسفنجی ۴۶ درصد، قیمت پایه گندله ۲۰ درصد و قیمت پایه کنسانتره ۱۶.۵ درصد قیمت کشف ‌شده میلگرد شود، در حالی که قیمت پایه آهن اسفنجی تاکنون ۵۰ درصد، قیمت پایه گندله ۲۳.۵ درصد و قیمت پایه کنستانتره ۱۶.۵ درصد شمش فولاد خوزستان بوده است و این تغییر قیمت می تواند روی صنایع پایین دستی تاثیر منفی زیادی داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha