۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
 تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار/ نخستین محموله مواد معدنی به امارات صادر می‌شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان :

تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار/ نخستین محموله مواد معدنی به امارات صادر می‌شود

زاهدان - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری همزمان شش کشتی در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: با وجود شرایط کرونا در کشور تجارت در بندر چابهار رونق گرفته است، به گونه‌ای که تخلیه همزمان چهار کشتی کالای اساسی و یک کشتی کانتینری همزمان در این بندر در حال انجام است.

وی مجموع بار کشتی‌های حامل کالای اساسی را ۲۷۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۰۸ هزار تن گندم و ۶۶ هزار تن جو است که به صورت مستقیم از کشور مبدا وارد بندر چابهار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک کشتی کانتینری نیز امروز در بندر شهید بهشتی پهلو گرفته و عملیات تخلیه آن آغاز شده است‌.

آقایی وجود معادن غنی و کارخانه‌های تولید سیمان و کلینکر را ظرفیت مناسبی برای صادرات از این بندر استراتژیک بر شمرد و اضافه کرد: یک کشتی ۴۵ هزار تنی صادراتی مواد معدنی به مقصد امارات نیز در این بندر در حال بارگیری است که این اولین محموله مواد معدنی صادراتی در سال ۹۹ است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ظرفیت بندر چابهار و توسعه این بندر در بخش زیرساختی، تجهیزاتی و پسکرانه ای و دسترسی به آب‌های آزاد، اعطای بسته‌های تشویقی برای صاحبان بار و کالا، صادرات کالا از این بندر استراتژیک افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طی دو هفته گذشته در مجموع ۱۱ کشتی حامل کالای اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

به گفته آقایی، روند تخلیه کالا در بندر چابهار با نرم مثبتی در حال انجام است به گونه‌ای که کالاهای فله با نرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن در روز و کالاهای مواد معدنی با نرم ۱۰ هزار تن در روز از یک کشتی در این بندر تخلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی این اداره کل جلوگیری از رسوب کالا در بنادر به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و تسریع جریان کالاهای وارداتی است.

کد خبر: ۱۸٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha