۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
اعلام ۵۱۵ هزار خانه خالی به سازمان مالیاتی

اعلام ۵۱۵ هزار خانه خالی به سازمان مالیاتی

براساس پیگیری‌های انجام شده از سازمان امور مالیاتی، در مجموع ۵۱۵ هزار و ۴۹۳ هزار خانه خالی به این سازمان معرفی شده است.

به گزارش بازار، به منظور اجرا نمودن دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر اصلاحی مصوب ۵ آذر ۱۳۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و جزء ۲ بند ط تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اطلاعات تکمیلی و به روز شده دریافتی از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده از درگاه سامانه املاک و اسکان کشور تعداد ۵۱۵ هزار و ۴۹۳ واحد مسکونی خالی شناسایی و اعلام شده است.

مالیات موضوع بند مذکور بر اساس دستورالعمل نحوه محاسبات مالیات واحدهای مسکونی خالی مورخه ششم مهرماه سال ۱۴۰۰ محاسبه و مراتب از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به مالکان واحدهای مسکونی خالی اعلام شده است.

با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی امکان عدم پذیرش مالیات اعلام شده به دلیل عدم خالی بودن واحد مسکونی و یا عدم مالکیت و سایر موارد و هدایت اشخاص به درگاه سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی برای ثبت ویرایش و حذف اطلاعات تعبیه شده است تا پس از بررسی وزارت راه و شهرسازی متعاقبا موارد به این سازمان اعلام شود.

پس از دریافت اطلاعات تکمیلی از وزارت راه و شهرسازی بابت پالایش موارد عدم پذیرش سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگ مطالبه و ابلاغ آن به مالکان واحدهای خالی اقدام خواهد نمود شایان ذکر است که در صورتی که برگه مطالبه صادر مورد پذیرش مالکان موصوف نباشد این اشخاص برابر مقررات قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانند نسبت به آن اعتراض نمایند تا اعتراض ایشان در مراجع دادرسی مالیاتی حسب مقررات مورد رسیدگی قرار گیرد.

با توجه به حکم جزء ۲ بند ط تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و با توجه به اطلاعات مرحله اول دریافتی از وزارت راه و شهرسازی تعداد واحدهای مسکونی خالی اعلام شده و مالیات تعیین‌شده که به مالکان آن‌ها اعلام شده است، به شرح زیر می‌باشد:

اعلام ۵۱۵ هزار خانه خالی به سازمان مالیاتی

کد خبر: ۱۸۱٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha