۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کاهش تولید روغن نباتی| امیرآباد قطب واردات روغن شود
دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران:

کاهش تولید روغن نباتی| امیرآباد قطب واردات روغن شود

ساری- بیرشک، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به کاهش تولید روغن نباتی در کشور خواستار توسعه کشت قراردادی دانه های روغنی در استان های شمالی شد.

امیرهوشنگ بیرشک در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تغییر نرخ ارز و افزایش هزینه های تولید، کمبود سرمایه درگردش و تحریم های ظالمانه، گفت: در نیمسال اول ۲۹ درصد تولید روغن در کشور کاهش یافت اما در مازندران ۱۱۵ هزار تن انواع روغن نباتی تولید شد و کاهشی در این استان نداشتیم.

وی با بیان این که مازندران توان بالایی در زمینه کشت دانه های روغنی دارد، خواستار ترویج کشت قراردادی برای دانه های روغنی شد و گفت: مازندران و گلستان از استان های مهم تولید دانه های روغنی به شمار می رود.

وی با اظهار این که صنعت روغن نباتی وابسته به واردات است و ۸۵ درصد آن از طریق واردات تامین می شود، گفت: با توجه به زیرساخت های موجود در بندر امیراباد، توان آن هست که نسبت به افزایش انبار اقدام کرد تا بندر امیرآباد به قطب واردات روغن نباتی و آفتابگردان تبیدل شود.

بیرشک تصریح کرد: در سال حدود ۴۵۰ هزار تن روغن آفتابگردان در صنایع روغن نباتی استفاده می کنیم و در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن روغن خام از طریق بنادر شمالی کشور وارد می شود.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی یادآور شد: در مازندران ۱۰۹ هزار تن مخزن روغن نباتی در مازندران داریم که ۱۰ درصد مخازن کشور را شامل می شود و لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت ها الزامی است.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha