۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس می‌شود
رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس می‌شود

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ فردا (سه شنبه) برای قرائت و بررسی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسات کمیسیون‌های مجلس افزود: همچنین گزارش دو ماهه سوم تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تا ۲۰ روز دیگر به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی افزایش در آمدهای مالیاتی را از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ دانست و گفت:، اما فروش و واگذاری اموال مازاد دولت در بودجه سال گذشته و امسال خوب نبوده است.

بذرپاش در ادامه به ارزیابی قانون برنامه ششم توسعه پرداخت و از اینکه فقط ۲۳ درصد از احکام بخش کشاورزی آب و منابع طبیعی در این برنامه تحقق یافته است انتقاد و خاطر نشان کرد: اگر فقط راه‌های صرفه جویی آب یا زه کشی زمین‌های کشت برنج شمال کشور در این برنامه اجرا می‌شد اکنون در منابع آبی وضع خوبی داشتیم و در تولید برنج هم خودکفا بودیم.

رئیس دیوان محاسبات گفت: از ۷۰ حکم قانون برنامه ششم در این بخش‌ها حدود ۶۷ درصد اجرا نشده یا ناقص اجرا شده و علت آن را باید در کاهش منابع یا جنس سیاستگذاری این احکام دانست و قطعا سیاستگذاری در محاسبات، قابل سنجش پذیری و ارزیابی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: با آسیب شناسی‌هایی که از برنامه ششم صورت گرفته در برنامه هفتم این آسیب‌ها به کمترین میزان ممکن برسد و تمام مواد آن اجرایی و قابل سنجش باشد.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha