۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
نرخ جفت ارز دلار آمریکا/دلار کانادا به ۱.۴ نزدیک می شود
هلدینگ مالی میتسوبیشی:

نرخ جفت ارز دلار آمریکا/دلار کانادا به ۱.۴ نزدیک می شود

گروه مالی و هلدینگ سرمایه گذاری میتسوبیشی ژاپن (MUFG) با انتشار گزارشی در روز دوشنبه اعلام کرد که به احتمال زیاد، نرخ برابری دلار کانادا/دلار آمریکا به سمت محدوده ۱.۴۰ میل خواهد کرد.

به گزارش بازار، دلار کانادا برخلاف ارز بسیاری از کشورهای صنعتی و اقتصادهای بزرگ جهان، طی سال جاری عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

در حال حاضر، دلار کانادا از حیث راندمان و بهره وری، دومین ارز کشورهای عضو گروه G۱۰ طی سال جاری به حساب آمده و با اینحال، هفته گذشته را مانند ماه های قبل خوب سپری نکرد.

اقتصاددانان و کارشناسان بازار گروه مالی و هلدینگ سرمایه گذاری میتسوبیشی ژاپن (MUFG) با انتشار گزارشی در روز دوشنبه اعلام کردند که به احتمال زیاد نرخ برابری دلار کانادا/دلار آمریکا در محدوده ۱.۴۰ شناور باشد و فعلا انتظار چندانی برای افزایش این نرخ نمی توان داشت.

از سوی دیگر، MUFG در گزارش خود هشدار داد: انتظار می رود بانک مرکزی کانادا زودتر از فدرال رزرو آمریکا به سیاست های خود برای افزایش نرخ بهره پایان دهد که این امر نشان دهنده این مهم است که اقتصاد کانادا نسبت به افزایش نرخ حساس تر از اقتصاد ایالات متحده است، زیرا بدهی خانوارها در کانادا بسیار بالاست.

در گزارش هلدینگ بین المللی مذکور آمده است: ما انتظار داریم USD/CAD به سمت ۱.۴۰۰۰ نزدیک شود.

به گفته MUFG، در حالی که تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید به کاهش ریسک‌های ناشی از افزایش قیمت نفت کمک می‌کند، نگرانی‌ها در مورد افول و رکود اقتصادی کانادا را افزایش داده و این امر، منجر به افزایش فشار بر قدرت دلار این کشور خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha