۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
مطالعات آبزی‌پروری در رودخانه شاهرود به پایان رسید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:

مطالعات آبزی‌پروری در رودخانه شاهرود به پایان رسید

قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: فاز نخست مطالعات طرح 10 هزار تنی آبزی‌پروری در رودخانه شاهرود به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار بازار از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی در شهرستان الموت غربی قزوین اظهار داشت: اشتغال و به چرخه درآوردن اقتصاد از مهم ترین نیازهای امروز جامعه و به خصوص جوامع روستایی است که با مدیریت درست میتوان به بهترین نحو شاهد اجرای آن بود.

وی بیان کرد: تلاش برای ایجاد اشتغال در روستاها میتواند زمینه مهاجرت معکوس را فراهم آورده و اقتصاد و تامین معیشت مردم را در روستا تسهیل گرداند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: همراهی صنعت در کنار کشاورزی و تولید در روستاهاست که میتواند چرخ اقتصاد را به چرخه در آورد و محیط روستا شرایط مناسبی برای تولید و کشاورزی در اختیار افراد قرار میدهد که با اندکی برنامه ریزی و مشارکت بخش خصوصی میتوانیم آن را اجرایی کنیم.

حبیبی عنوان کرد:سال جهش تولید فرصتی مناسب برای توجه دوباره به این بخش است و اجرای طرح های کشاورزی و تولیدی در روستاها امسال با همت و تلاشی مضاعف پیگیری می شود.

وی گفت: پروژه 10 هزار تنی پرورش آبزیان در رودخانه شاهرود یکی از طرح های بزرگ اشتغال و تولید در منطقه الموت در قزوین است که در حال حاضر فاز نخست مطالعات آن در ظرفیت چهار هزار تن به پایان رسیده است و در مرحله جذب سرمایه گذار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: منطقه الموت دارای ظرفیت های زیادی در بخش های کشاروزی، تولیدی، گردشگیری و پرورش ماهی است که امیدواریم بتوانیم با بهره مندی از مشارکت سرمایه گذاران این طرح ها را به اجرا برسانیم.

طرح هادی روستاهای منطقه الموت بازنگری می شود

محمد شفیعی فرماندار قزوین در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: طرح هادی برخی از روستاهای منطقه الموت قزوین نیازمند بازنگری است، چرا که مسکن روستایی باید متناسب با اشتغال و تولید در روستا طراحی شود.

وی گفت: تولیدات کشاورزی در این منطقه از برترین های محصولات کشاورزی تولید شده در کشور است و با اندکی سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی میتوانیم اقتصاد این روستاها را افزایش دهیم.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: با مشارکت سرمایه گذاران رد آینده نزدیک میتوانیم شاهد اجرای طرح های موفق تولیدی و تبدیلی در این منطقه باشیم.

برنج کوبی سلامت به بهره برداری رسید

در این مراسم بهره برداری از  واحد کارخانه برنج کوبی در منطقه  شهر رازمیان  از توابع الموت غربی قزوین آغاز شد.

این کارخانه برنج کوبی با ظرفیت 180 تن در سال و اعتبار هشت میلیارد و 830 میلیون ریال توسط بخش خصوصی اجرایی شده است و 9 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha