۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
چالش امروز کشور، کمبود آب است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

چالش امروز کشور، کمبود آب است

ایزدپناه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اولویت آبرسانی در بخش منازل و آب شرب مردم است و بخش‌های صنعت و کشاورزی در اولویت دوم قرار دارند؛ وزارت نیرو بر همین اساس برنامه ریزی کرده است.

به گزارش بازار، عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس چالش امروز کشور را مسئله کمبود آب دانست و اشاره کرد: از ۱۵ سال پیش تا کنون با تغییر اقلیم روبرو هستیم و هر سال شدت آن بیشتر می‌شود. اگر به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ باز گردیم و بارش‌ها را با سال‌های اخیر مقایسه کنیم، متوجه تفاوت زیاد آن و اثرگذاری تغییر اقلیم می‌شویم.

وی اولویت آبرسانی را در بخش منازل و آب شرب دانست و اظهار کرد: صنعت و کشاورزی در مرحله دوم قرار دارند و موظف هستیم شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم در مسئله آب شرب دچار مشکل نشوند. دولت و وزارت نیرو این مهم را در دستور کار قرار داده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی قوی برای مدیریت مصرف آب در کشور بیان کرد: مردم باید به این مهم پی برده باشند که شرایط آب در کشور مناسب نیست و باید مصرف مناسب داشته باشند.

وی افزود: در راستای فرهنگ سازی و مدیریت مصرف ضرورت دارد برنامه‌های آموزشی در رسانه‌ها در دستور کار قرار بگیرد زیرا خیلی از مردم در جریان وضعیت نامطلوب آب در کشور قرار ندارند.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha