۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
تاکید مجلس بر اجرای سیاست‌های تشویقی الگوی کشت
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تاکید مجلس بر اجرای سیاست‌های تشویقی الگوی کشت

نوروزی، نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس بر اجرای سیاست‌های تشویقی و تعامل دستگاه‌های متولی برای اجرای الگوی کشت تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رحمت‌الله نوروزی اظهار داشت: برای اجرای واقعی الگوی کشت، اجرای سیاست‌های حمایتی و تشویقی از کشاورزان به ویژه در مورد کشت محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا، جو و آفتابگردان ضروری است و نهاده‌های مورد نیاز باید به موقع در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: مجلس هم باید از طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی به لحاظ مالی، اعتباری و قوانین حمایت کند.

نماینده مردم علی آباد کتول تصریح کرد: مجلس در بودجه سنواتی و در قالب برنامه هفتم توسعه در اجرای الگوی کشت پشتیبانی می‌کند تا مسایل حل شود.

وی با بیان این که از امسال طرح الگوی کشت در کشور کلید خورده است، گفت: در آغاز اجرای این طرح ممکن است مشکلاتی پیش آید و نقصان‌هایی وجود داشته باشد، اما این نقصان باید برطرف شود و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز باید برای حل مسایل پای کار باشد.

نوروزی در مورد مزیت اجرای الگوی کشت اضافه کرد: این طرح به تامین و پایداری امنیت غذایی کمک می‌کند ضمن آن که با اجرای آن مشخص می‌شود در کشور سطح زیر کشت و تولید گندم، برنج و سایر محصولات استراتژیک چقدر است و به چه میزان نیاز به واردات و یا صادرات داریم.

وی افزایش راندمان تولید و بهره وری را از دیگر جنبه های مثبت اجرای الگوی کشت عنوان کرد.

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس درهمین حال اذعان داشت: الگوی کشت حدود ۵۰ سال است که مطرح شده و یکی از الزامات در کشور است و مسولان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای آن جرات به خرج داده‌اند.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha