۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به بهره‌برداری می‌رسد

۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیک‌ مصرف برق تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، هادی مدقق با اشاره به اینکه در این مدت حدود سه هزار مگاوات واحد نیروگاهی جدید توسط شرکت برق حرارتی اضافه خواهد شد، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم از هم اکنون برای پیک‌بار تابستان سال آینده انجام شده و اقدامات لازم هم در دست انجام است.

وی ادامه داد: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق حرارتی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در ابتدای دولت سیزدهم بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث نیروگاه توسط صنایع به امضا رسید، گفت: بر این اساس یک هزار و ۴۰۰ مگاوات واحد نیروگاهی جدید تا پیک تابستان سال آینده توسط بخش صنایع احداث و وارد مدار خواهد شد.

مدقق خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ذکر شده در ابتدا برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع بود که در حال حاضر صنایع بیشتری تمایل پیدا کرده‌اند تا نیروگاه احداث کنند و به‌تدریج این واحدها احداث و وارد مدار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای پیک تابستان امسال واحد جدید نیروگاه سمنان از سوی صنایع راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی شده برای پیک تابستان ۱۴۰۲ حدود ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز وارد مدار شود.

مدقق تاکید کرد: حدود ۲۹۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده(نیروگاه‌های کوچک زیر ۲۵ مگاوات که به‌صورت محلی وارد مدار می‌شوند) برای تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: برنامه ارتقای توان تولید نیروگاه‌های موجود نیز به ظرفیت ۴۹۰ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق نیز به ظرفیت تولید برق کشور در تابستان ۱۴۰۲ افزوده شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha