۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در ۵ روستای زنجان تهیه شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در ۵ روستای زنجان تهیه شد

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستا با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال جاری تهیه شده است.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاهای کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده است.

وی ابراز داشت: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در ۵ روستا با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال جاری تهیه شده و طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰روستا (۴ روستای درسجین، گالبر، خوئین ، ویر تهیه طرح شده و سه روستای شیت ، علم کندی ، حاج سیران در سال ۱۴۰۱ در دست تهیه است و روستاهای ولیدر، چپدره، و ماری مصوب دفتر مرکزی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان از تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد هفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت : سه روستای درسجین و قلعه ، قوزلومصوب گردیده و ۱ روستای خورجهان ماهنشان و روستای لار زنجان در سال جاری در دست تهیه طرح است و روستاهای انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

خواجه‌ای تاکید کرد: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل می باشد.

وی با تاکید بر اینکه، حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می گیرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی فتحی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 1
      روستای کسران از توابع چورزق طارم را نیز مشمول این طرح کنید این روستا باتوجه به داشتن آب فراوان وباغات سرسبز وسابقه تاریخی چند هزار ساله و..شایسته اجرای این طرح است
      • وفاداران قیدار IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
        0 0
        گل تپه را هرگز در لیست فرار ندهید که خلوت بودن و آرامش روستا را خواهید گرفت روستا باید روستا بماند و لاغیر
    • یوسف عسگری IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      چرا روستای الگزیر که دومین روستای پرجمعیت شهرستان ابهر هستش و هم از نظر اب و هوایی از این روستا سر تر هست شامل این طرح نشده
    • علیرضا بیات IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 0
      روستای قینرجه زنجان را هم در نظر بگیرید حمام تاریخی مربوط به دوران صفویه اش هم ثبت ملی شد.با تشکر