۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
 بیش از ۲ هزار ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک است
رئیس اداره فناوری های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان:

 بیش از ۲ هزار ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک است

گرگان _ برزنونی، رئیس اداره فناوری های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان گفت: بیش از دو هزار ادوات کشاورزی در گلستان فاقد پلاک هستند و همین امر موجب شده تا برای دریافت سوخت با مشکل مواجه شوند.

مریم برزنونی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در استان ۴۰ هزار ماشین در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بیش از دوهزار ماشین به علت نداشتن پلاک دچار چالش تهیه سوخت شده اند.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: تعطیل شدن برخی کارخانه های تولیدکننده این ادوات و مشخص نبودن واردکننده ماشین آلات و مشکلاتی از این قبیل سبب به تاخیر افتادن پلاک گذاری این ماشین آلات شده است.

وی افزود: در حال حاضر از طریق گمرک و سامانه ستاد مقابله با قاچاق کالا، پیگیر حل مشکلات دارندگان این ماشین آلات کشاورزی هستیم.

برزنونی ادامه داد: طبق برآورد انجام شده برای امسال ۱۶۷ میلیون لیتر سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی تعیین شده که به صورت فصلی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان یادآورشد: هر سال با محرز شدن ادوات کشاورزی فعال و با توجه به میانگین میزان سطح کشت ۵ ساله محصولات باغی و زراعی، برآورد میزان سوخت برای ادوات بخش کشاورزی تعیین و به شرکت نفت اعلام می‌شود.

به گفته وی، متقاضیان فرآورده‌های نفتی بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی نسبت به ثبت نام و ارسال درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرج حسن زاده IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      البته ده سال است که فرصت داشته اند شماره گذلری کنند
    • پیمان کوچک نژاد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      سلام سهمیه سوخت برای ما کشاورزان خیلی کم میشه وجواب نمی‌دهد