۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
حقوق  عادلانه برای کارگران را نادیده نگیرید
استقبال نماینده کارگری در شورای عالی کار از فرمایشات مقام معظم رهبری

حقوق عادلانه برای کارگران را نادیده نگیرید

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب در قبال کارگران باید فصل الخطاب برای همگان در پرداخت حقوق حقه کارگران باشد.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن قدردانی از مواضع حکیمانه رهبرمعظم انقلاب نسبت به شرایط کارگران  اظهار کرد: مواضع و توصیه های حکیمانه ایشان منطبق با استاندارها و توصیه های کارشناسانه سازمان جهانی کار است که باور دارند توسعه بدون نیروی انسانی محقق نمی شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی نسبت به حقوق نیروی کار از جمله دستمزد عادلانه و پرداخت منظم و بدون تأخیر آن، امنیت شغلی، بیمه، آموزش، خدمات رفاهی و بهداشت و درمان افزود: متاسفانه در بنگاههای اقتصادی ما به طور معمول این شرایط لحاظ نمی شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: آمارهای غیررسمی از وجود سه میلیون کارگر بیمه نشده حکایت دارد که پیش بینی می شود آنها در کارگاههای غیررسمی فعالیت می کنند.

این فعال حوزه کارگری تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از کارگران از همان حداقل های حقوق که نسبت به آنها معترض هستیم هم بی بهره هستند و علیرغم فعالیت مستمر بیمه هم نشده اند.

نماینده کارگری در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: هر چند شرایط کارگران در کشور ما چندان مطلوب نیست اما عده ای همچنان به دنبال حذف همین حداقل ها از حقوق و دستمزد کارگران هستند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت قانون در تعیین حقوق و دستمزد کارگران اظهارکرد: در رعایت حال کارگران و تعیین حقوق آنها باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب قرار بگیرد.

خدایی گفت: متاسفانه عده ای با تصویب قوانین جدید و نادیده گرفتن قوانین گذشته به دنبال اجحاف در حق کارگران هستند حال با توجه به مواضع رهبر معظم انقلاب باید به این دیدگاههای منفی خاتمه داده و بپذیریم که توسعه از مسیر توسعه نیروی انسانی می گذرد بنابراین نباید حقوق ابتدایی نیروی کار را نادیده بگیریم.

کد خبر: ۱۸٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha