هدف‌گذاری برای افزایش صادرات کاشی و سرامیک

هدف‌گذاری برای افزایش صادرات کاشی و سرامیک

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی از هدف گذاری برای صادرات دو میلیاردی کاشی و سرامیک خبر داد.

به گزارش بازار، بهنام عزیززاده با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی در صنعت کاشی و سرامیک که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها بخش خصوصی هستند، تصریح کرد: ظرفیت ایجاد شده این صنعت در کشور بیش از سه برابر مصرف داخلی است.

در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶۰ میلیون مترمربع تولید عملیاتی انجام شده، یعنی حدود ۶۰ درصد ظرفیت تولید فعال است که ۱۸۰ میلیون مترمربع از آن به ۵۲ کشور جهان صادر شده است.

عزیززاده با اشاره به بازار هدف صادراتی این محصولات در ۳۸ کشور خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از کل میزان صادرات به عراق صورت گرفته که این کشور بخشی از آن را صادرات مجدد می‌کند. هرچند به‌خاطر محدودیت‌های مربوط به تحریم، صادرات به کشورهای اروپایی محدود است؛ اما صادرات به سایر کشورهای همسایه هم در جریان است.

وی با اشاره به رتبه ششم در تولید و رتبه پنجم صادرات کاشی و سرامیک ایران تاکید کرد: این صنعت یکی از ۱۵ پیشران صنعتی در کشور و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۵۰ هزار نفر در این صنعت است و بیش از ۹۵ درصد مواد اولیه این صنعت در داخل تامین می‌شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha