۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵
بازار سرمایه در اوج ارزندگی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

بازار سرمایه در اوج ارزندگی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افت قیمت‌ها تحت تاثیر افت شاخص‌های جهانی است، گفت: طبق گزارشات با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی و رشد منفی، اما همچنان بازار سرمایه ارزندگی قابل توجهی دارد.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا در مورد دلایل ریزش قیمت کامودیتی‌ها اظهار داشت: ترازوی تعادلی در دنیا وجود دارد و رابطه‌ای عکس بین قیمت برخی از اقلام گرانبها همانند فلزات گرانبها و نفت و شاخص‌های بازارهای جهانی وجود دارد. البته انس طلا بازار خودش را دارد و در مورد فراورده‌های نفتی نیز؛ زمستان یا تحریم‌های که در برابر برخی کشورها و روابطی که بین روسیه و غرب پیش آمده است، در این شاخص‌ها تاثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معمولا، چون افزایش شاخص نسبت عکس با میزان تقاضا برای برخی فلزات و اقلام گرانبها در بازارهای جهانی دارد، لذا این مسئله می‌تواند در قیمت های آن‌ها تاثیر گذار باشد و این قیمت‌ها را بالا و پایین کند.

وی ادامه داد: بازار جهانی در برهه‌ای با افت شاخص‌ها مواجه شد که اتفاقا بر بازار کامودیتی‌ها همانند نفت و طلا اثرگذار بود تا جایی که این‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. این اتفاق در شرایطی افتاده است که قیمت و شاخص عرضه نفت و طلا در شش ماه امسال رضایت بخش بود و همچنان هم این رضایت بخشی ادامه دارد.

مرحبا تاکید کرد: خوشبختانه طبق گزارشات و گزارش سازمان بورس و با توجه به کاهش قیمت‌ها، اما همچنان بازار سرمایه ارزندگی قابل توجهی دارد.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha