۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کشت قراردادی ۲۲ هکتار گیاه دارویی در استان همدان طی سال گذشته
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی همدان اعلام کرد:

کشت قراردادی ۲۲ هکتار گیاه دارویی در استان همدان طی سال گذشته

همدان - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان همدان در سال گذشته ۱۶ هزار هکتار با تولید ۳۳ هزار تن بود که فقط ۲۲ هکتار به صورت کشت قراردادی انجام شده بود.

به گزارش بازار؛ حجت‌الله شهبازی اظهار کرد: هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی استفاده حداکثری از منابع تولید است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از زمین‌های آیش که رها شده‌اند استفاده بهینه کنیم، گفت: با توجه به اینکه گیاهان دارویی نیاز آبی کمی دارند می‌توان از آب سبز برای تولید این محصولات استفاده کرد و برای کشاورزان هم افزایش درآمد داشته باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: این یک طرح ملی است با عنوان جهش تولید در دیم‌زارها که معاونت باغبانی وزارت کشاورزی با همکاری ستاد فرمان حضرت امام(ره) تنظیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه امسال سه هزار و ۷۰۰ هکتار است که در حال تهیه نهاده برای این سطح هستیم تا بتوانیم انگیزه‌ای را برای کشاورزان ایجاد کنیم، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان در سال گذشته ۱۶ هزار هکتار با تولید ۳۳ هزار تن بود که فقط ۲۲ هکتار به صورت کشت قراردادی انجام شده بود.

شهبازی اظهار کرد: در کمیته فنی که کارشناسان از دانشگاه، مراکز تحقیقات کشاورزی، نمایندگان بخش خصوصی و جهاد کشاورزی حضور دارند تقسیم‌بندی اقلیمی انجام شده تا متناسب با هر اقلیم محصول مورد نظر کشت شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha