۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
رکورد صادرات از مرزهای ریلی در سال گذشته شکسته شد| بازدید میدانی از ۲۰ منطقه ریلی
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

رکورد صادرات از مرزهای ریلی در سال گذشته شکسته شد| بازدید میدانی از ۲۰ منطقه ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در سال گذشته رکورد ترانزیت ریلی، رکورد صادرات از مرزهای ریلی و مجموع حمل‌ونقل بین‌المللی در طول تاریخ راه آهن شکسته شد.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در مراسم صبحگاه پلیس راه آهن کشور که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی پلیس راه آهن کشور برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان، مدیران و فرماندهان فراجا گفت: حضور در این مراسم، ناظر به حمایت مدیران راه آهن از پلیس راه آهن است که در طول این سال‌ها همواره برای حفظ امنیت و سیر ایمن مردم عزیز و حمل بار تلاش کرده‌اند.

وی افزود: پلیس راه آهن یکی از قدیمی ترین بخش های پلیس کشور است زیرا از سال ۱۳۱۴ تشکیل شده و دارای تجربه و سوابق ارزشمندی است و بیش از ۱۰۰ پاسگاه فعال در حوزه پلیس راه آهن وجود دارد، لیکن به همین میزان هم، به امکانات و تجهیزات به روز نیاز است.

صالحی ادامه داد: طی یک سال گذشته از حدود ۲۰ منطقه ریلی بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات و موانع این مناطق آشنا شده و دستورات لازم برای رفع آنها را داده‌ام.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور بر همگان روشن است اما تلاش می‌کنیم در بخش‌های مختلف ستاد و مناطق شرکت راه آهن، تحول و بهبود داشته باشیم.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه، توسعه خطوط ریلی در دولت سیزدهم در دستور کار است، گفت: بخشی از الزامات توسعه ریلی، به‌روز رسانی تجهیزات و توجه ویژه به کارکنان است و تلاش می‌کنیم در سال دوم دولت، گام‌های بلندتری در این زمینه‌ها برداریم.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی نیاز به الزاماتی دارد از جمله تأمین امنیت که این موضوع در راه آهن نیز بسیار مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ماه‌های اخیر فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه های مختلف به خصوص مناطق حاشیه خطوط انجام شده است از جمله طرح همیاران پلیس راه آهن که به مدد الهی و تلاش‌های صورت‌گرفته، شاهد کاهش سوانح برخورد قطار با عابر پیاده بوده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره راه‌آهن با اشاره به این مطلب که در دولت سیزدهم به دیپلماسی حمل و نقل بویژه حوزه ریلی توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: در سال گذشته به لطف الهی رکورد ترانزیت ریلی، رکورد صادرات از مرزهای ریلی و مجموع حمل و نقل بین‌المللی در طول تاریخ راه آهن را شکستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست امسال، برنامه‌ریزی برای عبور پنج قطار ترانزیتی تمام ریلی از شمال شرق روسیه انجام شد که تا نیمه اول مهرماه، تعدادی از این قطارها از ایران عبور کرده و بخش دیگر در حال عبور است. این قطار ترانزیتی پس از خروج از روسیه با عبور از قزاقستان و ترکمنستان و طی مسافت بیش از ۴ هزار کیلومتر از مرز ریلی سرخس وارد کشور شده و با سیر در راهگذر شمال- جنوب ایران، پس از طی مسیر حدود ۱۶۰۰ کیلومتری در کشورمان، به بندر شهید رجایی در بندرعباس می‌رسد.

به گفته صالحی؛ ترانزیت بار علاوه بر کسب درآمد، موجب سیادت سیاسی و امنیتی کشور نیز خواهد شد.

وی یادآور شد: آنچه مهم است نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی بر پایه تمدن نوین ایرانی- اسلامی است و برای تحقق این آرمان، اقدامات متعددی نیاز داریم که یکی از آن‌ها جهش اقتصادی است و یکی از مولفه‌های آن، حمل و نقل است.

مدیرعامل راه آهن بیان کرد: در بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل از قبیل ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای، ستون خیمه برای جهش اقتصادی کشور، حمل و نقل ریلی است و مقام معظم رهبری نیز در بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، اولویت توسعه حمل و نقل ریلی را مورد تاکید قرار داده اند.

وی ادامه داد: نیاز داریم از کلام به سمت عمل حرکت کنیم و امید است با تحقق این سیاست‌ها، موجبات رشد و پیشرفت اقتصادی کشور فراهم شود.

به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سردار حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن کشور نیز در این مراسم، با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امیدواریم خدماتی که در سال گذشته انجام شده مقبول درگاه خداوند و همه مردم قرار گرفته باشد.

وی بیان کرد: دو مولفه اقتصاد و امنیت، قابل توجه و غیرقابل انکار است، زیرا بر پایه امنیت، اقتصاد پیشرفت می کند و اقتصاد پویا نیز امنیت را پایدارتر خواهد کرد. عدم وجود هر کدام از این‌ها موجب مخاطره در متغیر دیگر خواهد شد و خطراتی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

فرمانده پلیس راه آهن کشور ادامه داد: راه‌آهن یکی از زیرساخت اساسی کشور، برای توسعه اقتصادی است و امنیت این موضوع را نیز پلیس راه‌آهن برعهده دارد.
وی ضمن تشکر از مدیرعامل راه آهن به دلیل حمایت از پلیس، خواستار توجه ویژه ایشان به حوزه معیشتی پرسنل پلیس راه‌آهن شد.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha