۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک های عامل در استان باید تسریع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله صمیمی دوست ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استفاده مجدد از منابع جمع آوری شده در بانک های عامل که ناشی از بازپرداخت بخشی از تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سال های گذشته توسط وام گیرندگان بوده، ضروری است.

وی با بیان اینکه طرحهای جدید در استان ها می توانند از این ظرفیت  استفاده کنند، گفت: در صورت تحقق این امر بدون برداشت مجدد از صندوق توسعه ملی، منابع قبلی تزریق شده از سوی صندوق توسعه ملی، همچنان در چرخه نظام بانکی باقی می ماند. 

صمیمی دوست افزود: این امر در راستای جهش تولید و ایجاد بنگاه های زودبازده  بسیار مهم است.

وی با اشاره به لزوم تسریع در واگذاری بنگاه های تملیکی توسط بانکها، اظهار داشت: باید تسهیلات کم بهره ای نیز برای بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش برای این واحدها از سوی دولت در نظر گرفته شود.

صمیمی دوست افزایش سیاستهای تشویقی توسط بانک های عامل مانند حداقل پیش پرداخت توسط خریداران و تقسیط بلند مدت پنج ساله را از دیگر عوامل بازسازی سرمایه در گردش عنوان کرد.

جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند استمرار طرح یارانه ای حقوق و دستمزد

وی افزود: در صورت ورود این طرح ها به چرخه تولید، جهش تولید در استان ایجاد می شود.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استمرار طرح یارانه ای حقوق و دستمزد و کارورزی در سال جاری و افزایش سهم تسهیلات مشاغل خانگی و تسریع در ابلاغ از دیگر راهکارهای جهش تولید در استان است.

وی افزود: در این راستا طرح نیروگاه های خورشیدی یکی از طرح های مهمی است که می تواند به درآمد و اشتغال خانوارها کمک کند.

صمیمی دوست بیان داشت: یکی از مشکلات این بخش در استان این ست که در راستای احداث این نیروگاه ها، منابع خاصی همچون بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در اختیار استان ها قرار نگرفته و یا در قالب سیستم بهین یاب وزارت صمت قابل تعریف و معرفی به بانک های عامل نیست.

وی افزود: باید این طرحها به گونه ای باشند که وزارت نیرو عملا وارد عمل شده و یا بانک های عامل نسبت به انعقاد تفاهم نامه اقدام کنند و یا اینکه برای سازمان صمت در استان مجوزی برای این امر صادر شود.

کد خبر: ۱۸٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha