۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
تخصیص بودجه عمرانی کشور زیر ۱۰ درصد| بسیاری از بنگاه های کوچک تعطیل شده اند
عضو کمیسیون عمران مجلس با بازار مطرح کرد:

تخصیص بودجه عمرانی کشور زیر ۱۰ درصد| بسیاری از بنگاه های کوچک تعطیل شده اند

احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با گذشت هفت ماه از سال خیلی از وزارتخانه ها تخصیص بودجه عمرانی شان ۵ الی ۱۰ درصد بوده است.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به گذشت هفت ماه از سال و شرایط اختصاص بودجه های عمرانی در کشور بیان کرد: در این بخش گلایه هایی جدی وجود دارد.

وی تاکید کرد: براساس اطلاعات دقیقی که ما از برخی از وزارتخانه ها داریم متاسفانه علی رغم اینکه ماه هفتم سال رو به اتمام است، اما خیلی از وزارتخانه ها تخصیص بودجه عمرانی شان ۵ الی ۱۰ درصد بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عدم تخصیص ناکافی بودجه عمرانی با گذشت هفت ماه از سال جای نگرانی دارد و ما به جد مشغول پیگیری این موضوع در مجلس هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: ما از طریق کمیسیون عمران و هم از طریق کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر تخصیص بودجه ناکافی بخش عمران در کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی برخورد انقباضی در بودجه را به نفع کنترل تورم می دانند، اظهار کرد: درست است که ما باید تورم را کنترل کنیم اما این کنترل تورم نباید به بهای رکود در کشور باشد.

وی تصریح کرد: ما رکود را خطرناکتر از تورم می دانیم. لذا ما اعتقاد داریم رونق تولید می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در زمینه اشتغال برطرف کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم به شکل انقباظی تورم را کنترل کنیم، عملا با یک شرایط تورمی همراه با رکود مواجه خواهیم شد لذا این مسئله فشار زیادی بر مردم می آورد چراکه مردم حاضر نیستند شاهد رکود باشند و هر جا هم که رکود باشد، مشکلات اقتصادی پیچیده تر خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به آسیب رکود به اقتصاد کشور بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بنگاه های کوچک تعطیل شده اند و خیلی از این بنگاه ها دیگر فعالیت چندانی ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به دلیل اینکه بنگاه های کوچک اقتصادی تکثر دارد متاسفانه بسیاری از جوانان ما بیکار شده اند و این نگرانی ما را مضاعف کرده است. با این حال دستوراتی به بنگاه ها داده شده تا تسهیلات را آزاد کنند اما همچنان آن سیاست انقباظی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داشته برای موضوع خارج شدن از رکود کافی نیست.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha