۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
ساز و کار بررسی لایحه بودجه تغییر می‌کند
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

ساز و کار بررسی لایحه بودجه تغییر می‌کند

سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس گفت: با تصویب طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی، دولت لایحه­ احکام مربوط به بودجه سالانه را آذرماه و لایحه ارقام و جداول بودجه را بهمن ماه به مجلس ارسال می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح درباره تصویب کلیات طرح اصلاح و الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس گفت: در حال حاضر در جریان بررسی بودجه در مجلس با مشکلات بسیاری روبرو هستیم و با وجود اینکه بررسی بودجه در مجلس بیش از ۳ ماه به طول می‌انجامد، اما ما تقریبا فرصت رسیدگی به جداول، اعداد و ارقام یعنی قسمت اصلی و استخوان بندی بودجه را نداریم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس طرح مذکور دولت باید لایحه بودجه را براساس قوانین مصوب، تنظیم و به مجلس تقدیم کند در واقع لایحه دولت باید فقط شامل جداول، اعداد و ارقام مربوط به درآمدها و هزینه‌ها بوده و هیچ حکمی داخل آن نباشد در واقع مجلس جداول، ارقام و اعداد را بررسی کند و نیازی به رسیدگی به تبصره یعنی حکم قانونی نباشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در صورتی که دولت به این احکام نیاز داشت اول آذر لایحه احکام که همان تبصره‌های بودجه است را به مجلس ارایه دهد و این لایحه براساس آئین نامه داخلی یعنی بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی بررسی و تصویب شود.

وی اضافه کرد: طبق طرح فوق، در مرحله بعدی دولت براساس احکام تصویب شده و قوانین موجود، ارقام و جداول را تنظیم می‌کند و ابتدای بهمن ماه جداول را به مجلس ارایه می‌دهد و مجلس بهمنو اسفند ماه براساس قانون آئین نامه داخلی لایحه مربوط به جداول بودجه را در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی لایحه مربوط به جداول و اعداد را بررسی و تصویب می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس این طرح دولت احکام مورد نیاز بودجه سالانه را در آذرماه و لایحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال کرده و این دو مرحله به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد با تصویب این طرح جداول نیز در صحن علنی مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha