ورود مصالح ساختمانی ایرانی با برند ترکیه به بازار هلند و یونان| کاهش چرخه مالی در صنعت ساختمان
مدیر عامل گروه صنعتی گیتی پسند مطرح کرد

ورود مصالح ساختمانی ایرانی با برند ترکیه به بازار هلند و یونان| کاهش چرخه مالی در صنعت ساختمان

جنتی، مدیر عامل گروه صنایع گیتی پسند با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شده مصالح ساختمانی ایرانی با برند ترکیه وارد بازار هلند و یونان شود گفت: رکود در صنعت ساختمان چرخش مالی را کاهش داده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علیرضا جنتی در حاشیه نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه متبوع در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق جلساتی که با وزارت راه وشهرسازی برگزار کرده ایم از تمامی محصولات تاسیساتی و مصالح ساختمانی تولید داخل در پروژه های نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد. قطعا از محصولات گیتی پسند نیز که سالها از تولیدات آن می گذرد و جزو بهترین ها به لحاظ کیفیت و تنوع است در پروژه مسکن ملی همانند مسکن مهر استفاده خواهد شد.

دولت اگر نگاه کیفی سازی در ساخت پروژه نهضت ملی مسکن نداشته باشد، تجربه مسکن مهر تکرار خواهد شد و باید در این پروژه شاهد توانایی و تخصص فنی و مهندسی کشور باشیم وگرنه هزینه ای که در مسکن مهر بر دوش دولت بود در نهضت ملی مسکن هم اضافه و تکرار می‌شود

وی با تاکید بر اینکه سبد کالا محصولات گیتی پسند کامل و دارای گارانتی های لازم است اظهار داشت: دولت اگر نگاه کیفی سازی در ساخت پروژه نهضت ملی مسکن نداشته باشد، تجربه مسکن مهر تکرار خواهد شد و باید در این پروژه شاهد توانایی و تخصص فنی و مهندسی کشور باشیم وگرنه هزینه ای که در مسکن مهر بر دوش دولت بود در نهضت ملی مسکن هم اضافه و تکرار می‌شود.

جنتی افزود : امروز این امکان وجود دارد که دولت از تجهیزات به روز و نوین تولید شده در داخل کشور در ساخت و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن استفاده کند و کیفیت و عمر ساختمان را افزایش دهد.

عضو انجمن صنعت تاسیسات ساختمانی ادامه داد: در برخی پروژه ها به دلیل استفاده از مصالح و تاسیسات غیر استاندارد شاهد مشکلاتی در مسکن مهر بودیم بنابراین دولت در پروژه نهضت ملی مسکن باید از مصالح و تجهیزات و تاسیسات استاندارد و با کیفیت و دارای ضمانت و بیمه استفاده کند.

در سال ۸۱ حدود ٩٧ درصد مواد اولیه تولیدات در گروه صنعتی گیتی پسند وارداتی بود اما امروز ٩٧ درصد این مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شوند و وابسته به خارج به زیر ۳ درصد کاهش پیدا کرده‌ است

جنتی با اشاره به اینکه ۲۴ سال است در صنعت ساختمان فعال هستیم و حالا به عنوان اولین تولیدکننده چسب و لوله های ۵ لایه مطرح هستیم اضافه کرد: در سال ۸۱ حدود ٩٧ درصد مواد اولیه تولیدات در گروه صنعتی گیتی پسند وارداتی بود اما امروز ٩٧ درصد این مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شوند و وابسته به خارج به زیر ۳ درصد کاهش پیدا کرده‌ است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۰ درصد محصولات در گروه صنعتی گیتی پسند به ترکیه، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق صادر می شود.

مدیر عامل گروه صنایع گیتی پسند در پاسخ به این پرسش که رکود در صنعت ساختمان باعث کاهش فروش محصولات و تاسیسات ساختمانی شده است؟ ادامه داد: در پروژه های دولتی و یا نهاجا و ارتش این موضوع نمی تواند چندان واقعیت داشته باشد اما به هر حال چرخش مالی در صنعت ساختمان می تواند در سایر بخش های خصوصی افت کرده باشد.

جنتی ادامه داد: سود هر تولیدکننده مصالح ساختمانی در بیشترین حالت، رکورد ١٠ درصدی را زده و اگر امروز شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها هستیم به این دلیل است که قیمت مواد اولیه افزایش یافته و دولت با حمایت از زنجیره تولید مصالح ساختمانی می‌تواند به ساماندهی بازار و قیمت ها کمک کند.

وی تصریح کرد: باید از خام فروشی خودداری شود و با توافقی که با پتروشیمی ها شده است می توان مواد اولیه را با یک فرایند دوباره، مجددا تولید و صادر کرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha