۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کمری با ظاهر جدید به بازار می آید| شباهت طراحی در تویوتا و لکسوس؟
بازار از نسل جدید خودرو پر فروش تویوتا گزارش می دهد

کمری با ظاهر جدید به بازار می آید| شباهت طراحی در تویوتا و لکسوس؟

تویوتا در نظر دارد در سال ۲۰۲۳ نسل جدید کمری با کد ایکس وی ۷۰ را مجهز به پیشرانه شش سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و طراحی مشابه محصولات لکسوس و کراون معرفی و عرضه کند.

بازار؛ گروه خودرو: تویوتا بزرگترین خودروساز ژاپن محصولات پر فروشی مانند کمری و کرولا با تیراژ میلیونی راهی بازارهای جهانی کرده است. کمری سدان سایز متوسط با کیفیت است که در بازارهای جهانی به لطف تکنولوژی ژاپنی استهلاک پایینی دارد. نسل فعلی تویوتا کمری در دوران پسا کرونا سلیقه مشتریان در بازارهای جهانی را تغییر داد.

این نسل ابتدا در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی و سال ۲۰۲۰ فیس لیفت شد. این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانه شش سیلندر با آرایش وی شکل به فروش می رسد. این خودرو با حضور پنج ساله در خط تولید و بازار اکنون با تغییراتی همراه خواهد شد. نسل جدید این محصول با تغییرات در ظاهر و خطوط مونتاژ راهی بازار خواهد شد.

کمری با ظاهر جدید به بازار می آید| شباهت طراحی در تویوتا و لکسوس؟

نسل جدید کمری چه ویژگی دارد؟

به تازگی تصاویر دیجیتالی از نسل جدید کمری که با کد ایکس وی ۷۰ شناخته می شود، منتشر شده است. این نسل از تویوتا کمری با الهام از زبان طراحی تویوتا کراون طراحی و ساخته شده است، شایعات حاکی از آن است که تویوتا با هدف پیش نمایش این تصاویر دیجیتالی از نسل جدید کمری را منتشر کرده است. تویوتا سعی کرده است ستون سی و سقف این خودرو را طوری طراحی کند که تداعی خودرو کوپه و اسپرت در قامت محصولی سدان باشد. در نمای جلو خودرو شاهد المان های از محصول کراون هستیم، جلو پنچره بزرگ و سپر کوچک این شباهت را بیشتر نیز کرده است.

شاید نسل جدید کمری که با کد ایکس وی ۷۰، نخستین سنت شکنی تویوتا برای نسل کمری باشد که آن را توتن کالر طراحی می کند، آنطور که به نظر می رسد طراحی این خودرو برای نسخه هیبریدی یا الکتریکی نیز کاربرد دارد

گرافیک چراغ ها مجهز به تکنولوژی ال ای دی شده که نشان از افزایش زیبایی در خودرو را دارد. در نمای عقب خودرو شاهد چراغ باریک پیوسته و مجهز به ال ای دی در کنار پنل های دیفیوژر و باله های آیرودینامیکی هستیم که نشان از افزایش ضریب پایداری این خودرو دارد. در نمای ظاهری آنچه که بیشتر نظر مشتریان را جلب می کند، سقف مشکی رنگ که احتمالا «پانوراما» است در کنار بدنه توتن کالر «دورنگ» هارمونی جذابی برای مشتریان ایجاد کرده است. شاید این نخستین سنت شکنی تویوتا برای نسل کمری باشد که آن را توتن کالر طراحی می کند، آنطور که به نظر می رسد طراحی این خودرو برای نسخه هیبریدی یا الکتریکی نیز کاربرد دارد.

تاکنون جزییاتی از طراحی کابین این خودرو منتشر نشده است، اما باید منتظر ارائه کابین هوشمند و مجهز به فناوری های روز و جدید بود. به نظر می رسد تویوتا در نظر دارد بیشتر از گذشته شباهت طراحی بین محصولات لکسوس و تویوتا را افزایش دهد. در حقیقت سیاست کاهش هزینه طراحی با افزایش شباهت بین محصولات را درپی گرفته است.

قوای فنی کمری چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره شده تویوتا در خصوص سدان سایز متوسط خود پایین بودن استهلاک را هدف قرار داده است. همین مساله سبب خوشنامی و پر فروشی کمری در بازارهای جهانی شده است. بزرگترین خودروساز ژاپن، نسبت به نسخه جدید کمری همیشه سکوت کرده است. به نظر می رسد، تویوتا علاقه ای به معرفی آینده این محصول برای بازارهای جهانی ندارد. هرچند کارشناسان معتقد هستند تویوتا طی دو سال آینده اقدام به معرفی برنامه های جدید این محصول خواهد کرد.

گروه خودروسازی تویوتا برای کاهش هزینه های طراحی و تولید نسل جدید کمری را برپایه پلت فرم جی ای-کا که از مگا پلت فرم تی ان جی ای تویوتا ساخته شده است، تولید خواهد کرد

گروه خودروسازی تویوتا برای کاهش هزینه های طراحی و تولید نسل جدید کمری را برپایه پلت فرم جی ای-کا که از مگا پلت فرم تی ان جی ای تویوتا ساخته شده است، تولید خواهد کرد. باید انتظار داشت که قطعات مشترک فراوانی بین کمری و سایر خودروهای تولیدی تویوتا از سال ۲۰۲۳ وجود داشته باشد. مشتریان در بازار انتظار دارند که علیرغم تغییر در طراحی بدنه و پلت فرم این خودرو، پیشرانه شش سیلندر وی شکل آن تغییر نکند.

کمری با ظاهر جدید به بازار می آید| شباهت طراحی در تویوتا و لکسوس؟

شایعات حاکی از آن است که تویوتا برای نسل جدید کمری از یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل با حجم ۳.۵ لیتر و قدرت ۳۱۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. همچنین برای رعایت اهداف زیست محیطی استاندارد اروپا و نیل به هدف تولید محصول پاک، برای نسل جدید کمری در نسخه هیبریدی از یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل با حجم ۲.۵ لیتر و همان قدرت ۳۱۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد.

تویوتا برای این نسل از کمری گیربکس اتوماتیک هشت سرعته استفاده خواهد کرد که توان تولید شده در موتور را به سر چرخ های جلو می رساند. بزرگترین خودروساز ژاپن با عرضه این محصول به بازارهای جهانی رقابت برای محصولات کره ای و اروپایی را سخت تر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha