۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
سیاست خارجی ما توجه به سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است
رئیس جمهور:

سیاست خارجی ما توجه به سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با نشست سیکا می‌توانیم با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم گفت: سیاست خارجی ما در دولت مردمی توجه به سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

به گزارش بازار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای قزاقستانی خود و در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، عصر امروز (چهارشنبه ۲۰ مهر) جهت شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا)   در صدر هیاتی عالی‌رتبه عازم کشور قزاقستان شد.

رئیس‌جمهور آیت الله رئیسی پیش از ترک تهران به مقصد آستانه، با اشاره به اینکه همکاری‌های متقابل ما با کشورهای آسیایی مغتنم است گفت:‌ نتیجه همکاری‌های متقابل بین ایران و کشورهای آسیایی می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه باشد. ما در سیاست همسایگی در گام اول یک اعتماد سیاسی متعادلی را ایجاد کردیم و در گام بعدی نقش‌آفرینی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند را در نظر داریم.

وی افزود:  در این سفر نشست‌هایی به صورت دوجانبه با کشورهای آسیایی خواهیم داشت. البته چون زمان حضورمان در آستانه زیاد نمی‌باشد، دیدارها محدود خواهد بود.

رئیسی با تاکیدبر اینکه سیکا ظرفیت خوبی برای ایران و منطقه است گفت: ایران همکاری با سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سیاست همسایگی را دنبال می‌کند. با نشست سیکا می‌توانیم با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم. گامی که در اجلاس ششم سیکا برداشته می‌شود ارتقای آن به یک سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در حاشیه نشست سیکا دیدارهای دو جانبه‌ای با سران کشورها خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد این سفر و این اجلاس، برای سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های اقتصادی موفق باشد.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha