۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
توسعه صادرات و بازسازی صنایع دارویی الویت نخست دفتر صنایع غذا و دارو
مدیر کل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت مطرح کرد

توسعه صادرات و بازسازی صنایع دارویی الویت نخست دفتر صنایع غذا و دارو

مدیر کل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه دارویی ایران فارما بر توسعه صادرات دارو و بازسازی و رفع موانع تولید در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش بازار، علیرضا شه پرست از برگزاری هفتمین نمایشگاه ایران فارما از ۱۸ مهر در مصلی امام خمینی خبر داد و گفت: با توجه به چالش های زیادی که در این حوزه وجود دارد دو هدف توسعه صادرات و بازسازی صنایع و رفع موانع در این حوزه را الویت نخست خود قرار داده ایم.

وی در این خصوص با اشاره به حضور آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز برگزاری نمایشگاه و افتتاح آن گفت: مقام عالی وزارت نیز بر توسعه صادرات در این حوزه تاکید داشت و صنعت دارویی ایران را در دنیا، به ویژه در منطقه دارای مزیت رقابتی دانست و گفت عدد صادراتی امروز با ظرفیت های ما مناسب نیست و باید حتما در آن جهش اتفاق بیفتد.

مدیر کل دفتر صنایع غذا و دارو گفت: جمعی از صنایع و فعالان دارویی در این نمایشگاه گرد هم آمده اند که در کنار نمایشگاه و عرضه محصولات خود، کارگاه ها، جلسات و نشست هایی را برگزار می کنند که این خود ظرفیت مناسبی را برای ارائه راه کارها در این حوزه ایجاد می کند.

وی از حضور ۶۷۰ شرکت شامل تولید کننده های دارو، مواد اولیه، دستگاه ها و ماشین آلات مرتبط و تجهیزات بسته بندی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: حدود ۱۶۰ شرکت، مربوط به شرکت کننده های خارجی هستند که مستقیم یا از طریق نماینده شان در نمایشگاه حضور یافته اند.

شه پرست در پایان گفت: برگزار کننده اصلی این نمایشگاه سندیکای تولید کننده های دارو هستند و با توجه به اینکه دفتر صنایع غذا و دارویی وزارت صمت متولی غذا و داروی انسانی در کشور است به عنوان بازوی حمایتی در کنار برگزار کنندگان نمایشگاه قرار دارد.

گفتنی است نمایشگاه دارویی ایران فارما از ۱۸ تا ۲۰ مهر در مصلی امام خمینی برای بازدید عموم دایر است.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha