۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
جهش ۲ برابری تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بنادر غرب هرمزگان
طی شش ماهه امسال رقم خورد؛

جهش ۲ برابری تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بنادر غرب هرمزگان

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جهش ۲ برابری تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی با رشدی ۸۵ درصدی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی شش ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد شش ماهه فعالیت‌های بنادر و دریانوردی غرب اظهار داشت: در این بازه زمانی ۶۵ هزار و ۲۲۵ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۷۱۲ هزار و ۴۰۷ تن با ۸۵ درصد افزایش تخلیه و بارگیری شده است.

وی میزان صادرات از بنادر غرب را بیش از ۳۲ هزار و ۶۱۲ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۳۵۶ هزار ۲۰۳ تن با ۴۲ درصد افزایش اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه بیش از ۷۳ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان، گفت: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۶۲ هزار ۷۲۸ تن رسید که ۱۸ درصد افزایش در همسنجی با مدت مشابه آن به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طی این مدت ۷۳ هزار و ۸۸۱ دستگاه خودرو با افزایش ۱۷ درصدی طی شش ماهه سال جاری ترانزیت شد.

سالاری افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۲۲۶ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۲ هزار و ۳۱۳ سواری و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری شده است.

گفتنی است؛ بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با راه‌اندازی مرحله نخست ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است.

بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha