تحقق توسعه پایدار، نیازمند تأمین سرمایه واحدهای تولیدی نیمه‌تمام است
رئیس اتاق ایلام:

تحقق توسعه پایدار، نیازمند تأمین سرمایه واحدهای تولیدی نیمه‌تمام است

رئیس اتاق ایلام، ورود واحدهای تولیدی نیمه‌تمام به مدار تولید را یکی از پیش‌شرط‌های تحقق توسعه پایدار می‌داند و معتقد است باید برای تأمین سرمایه این واحدها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر ضرورت تأمین سرمایه واحدهای تولیدی نیمه‌تمام، گفت: بحث تأمین مالی شرکت‌های تولیدی برای فراهم‌سازی زمینه ورود آنها به مدار تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بر آن تمرکز کرد.

فروتن در نشست ‌هم‌اندیشی برای برگزاری همایش تأمین مالی شرکت‌های تولیدی که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان ایلام، بورس و کارشناسان اتاق کرمانشاه، افزود: استان ایلام و دیگر استان‌های غرب کشور برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حرکت عظیمی برای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها به‌منظور تأمین مالی شرکت‌ها و واحدهای بزرگ هستند.

رئیس اتاق ایلام گفت: بخش صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، نفت و گاز و پتروشیمی و داشتن مرز بین‌المللی در جوار کشور عراق از جمله مزیت‌های اقتصادی استان ایلام به شمار می‌رود.

فروتن تأکید کرد: نقش بورس و فرابورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری وابسته به بورس در تقویت جایگاه شرکت‌های بزرگ و نیمه‌تمام در راستای تأمین مالی و تقویت طرح‌های اقتصادی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی در ادامه یادآور شد: اتاق ایلام از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه همه‌جانبه منطقه شود، استقبال می‌کند.

رئیس بورس منطقه یک کرمانشاه نیز در این نشست گفت: همایش تأمین مالی واحدهای تولیدی با شرکت اتاق بازرگانی، استان‌های ایلام، کردستان، لرستان و کرمانشاه، مدیران اقتصادی این استان‌ها و مدیران ارشد بورس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بهمن بیان کرد: همایش با هدف تأمین سرمایه واحدهای تولیدی از طریق ظرفیت‌های بورس، فرابورس و صندوق‌های وابسته به بورس در ماه آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود که از ظرفیت بورس، فرابورس و صندوق‌های وابسته به بورس زمینه لازم برای تأمین سرمایه واحدهای تولیدی بزرگ و نیمه‌تمام در این استان‌ها فراهم شود.

بهمن افزود: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی استان‌های مذکور در این مدت با شناسایی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان و طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و بزرگ در راستای تأمین سرمایه آنها در این همایش اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha