۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
تمشک بلوبری میوه ای پولساز برای باغداران گلستانی
باغدار گلستانی:

تمشک بلوبری میوه ای پولساز برای باغداران گلستانی

بندرگز- قجر، باغدار گلستانی گفت: میوه تمشک بلوبری بازار خوبی برای فروش دارد و نهال آن هم از قیمت مناسبی برخوردار است بنابراین کشت این محصول برای کسب و کارها بسیار با صرفه است.

فرزانه قجر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تمشک بلوبری از درآمد خوبی برخوردار است به طوریکه می توان گفت از همان سال اول درآمد قابل توجهی از این محصول به دست می آید.

این باغدار گلستانی افزود: هرچند که در ابتدا کشت محصول بسیار پر هزینه است اما با توجه به اینکه تا بیش از ۱۰ سال می توان از این درخت بهره وری مطلوب داشت، برای باغدار بسیار از لحاظ اقتصادی به صرفه است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مزیت های این محصول عملکرد بالای آن است،تصریح کرد: سال گذشته در سه هزار متر زمین نزدیک به دو تن محصول برداشت کردیم که برای نزدیک به یک و نیم تن از آن در شهرک های صنعتی یخچال اجاره کردیم تا در زمستان به فروش برسد.

قجر با بیان این نکته که این محصول از قیمت بالایی برخوردار است، افزود: امسال هر کیلو تمشک بلوبری را کیلویی ۸۰ هزار تومان به فروش رساندیم.

به گفته این فعال حوزه باغداری، بیشتر مشتریان ما کارخانه داران استان های دیگر هستند که اصولا به صورت تنی و عمده این محصول را خریداری می کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی های کشت تمشک بلوبری را فروش نهال این محصول دانست و گفت: هر سال پاییز شاخه های این درختان را حرص و در گلدان ها کشت می کنیم و نهال آن را به کسانی که می خواهند کشت این محصول را شروع کنند، می فروشیم.

قجر در پایان خاطرنشان کرد: به کشاورزانی که شرایط کشت این محصول را دارند توصیه می کنم که در این حوزه گام بردارند چرا که از درآمد خوبی برخوردار است البته مانندسایر فعالیت های حوزه کشاورزی زحمت زیادی دارد اما در انتها نتیجه زحمت را خواهیم دید.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha