۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کارگران نانوایی‌های اصفهان در مضیقه هستند| تشکیل کانون کشوری خبازی
رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی استان اصفهان:

کارگران نانوایی‌های اصفهان در مضیقه هستند| تشکیل کانون کشوری خبازی

اصفهان- یزدانی؛ رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی استان اصفهان گفت: کارگران خباز از نظر معیشتی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و باید از آنها حمایت شود.

علی یزدانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تشکیل کانون کشوری برای کارگران خباز مساله ای است که ضرورت دارد تا بتوانیم از این قشر هر چه بیشتر حمایت کنیم.

وی با اعلام اینکه اکثر کارگران خباز بیمه هستند، بیان داشت: متاسفانه در همه نقاط کشور علی‌رغم فعالیت تعداد بسیار زیادی واحد نانوایی، فعالیت کانون‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری، انگشت‌شمار بوده و این موضوع موجب محرومیت اغلب کارگران واحدهای خبازی شده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی استان اصفهان افزود:دولت و مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران خباز هم صنفی‌و هم قانونی است و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات حادتر خواهد شد.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که در شرایط فعلی مشخص نبودن معیار مشخص و تعریف نشده برای کارگران خباز اکنون باعث شده که این کارگران از لحاظ میزان دستمزد در مضیقه باشند.

یزدانی بیان کرد: به نظر من یک راه‌حل این است که دولت به خبازان سوبسیدهای حمایتی بیشتر و گسترده‌تری تخصیص دهد تا خبازان برایشان کار در این بخش صرفه داشته باشد و از عهده تامین هزینه‌های زندگی‌شان برآیند.

وی ادامه داد: میزان سوبسیدهای کنونی بسیار اندک است و فشار زیادی به خبازان وارد می‌شود به نوعی که بسیاری از کارگران این بخش زیرخط فقر هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی استان اصفهان تاکید کرد: از سوی دیگر قیمت‌گذاری واحدی هم بر این بخش حاکم نیست و دولت خبازان را به حال خود رها کرده است؛ در یک کلام، به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای برای نان و نانوایان در کشور وجود ندارد.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha