۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
صادرات ۷۰۰۰ تن کشمش از استان زنجان به کشورهای هدف
رئیس جهاد کشاورزی زنجان خبر داد

صادرات ۷۰۰۰ تن کشمش از استان زنجان به کشورهای هدف

زنجان - رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی سال گذشته بیش از هفت هزار تن کشمش از استان زنجان به کشورهای عراق، روسیه، هلند، اتریش و ترکیه صادر شد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید محصول انگور سه بخش مهم تولید، فرآوری و پیش فرآوری فعالیت خوبی دارد، گفت: ۱۶ هزار هکتار باغ انگور در استان زنجان وجود دارد  و عملکرد تولید این محصول در هکتار بیش از ۱۴ تن است که درصد بالایی را به خود اختصاص می دهد.  

وی  با بیان اینکه سالانه  ۱۸۰  هزار تن انگور در استان زنجان تولید می‌شود،  گفت: بخشی از محصول انگور تولید شده در استان زنجان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه حدود ۲۵ هزار تن کشمش در استان زنجان تولید می شود، گفت: بیش از ۶۰ درصد سنتی محصول انگور استان زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود و  ۴۰ درصد به صورت فرآوری و کشمش به بازار کشورهای مختلف از جمله اروپایی صادر می شود.  

تاراسی با بیان اینکه استان زنجان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی را دارد، تاکید کرد: سالانه بیش از  چهار هزار و ۵۰۰ تن کشمش از استان زنجان صادر می شود که بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی استان را این محصول به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: طی سال گذشته بیش از هفت هزار تن کشمش از استان زنجان به کشورهای عراق، روسیه، هلند، اتریش و ترکیه صادر شده و بیش از ۱۳ میلیون دلاری صادرات کشمش برای استان ارز آوری داشته است و این استان سال گذشته در صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی داشت.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: در استان زنجان بیشترین تولید انگور و کشمش مربوط به شهرستان ابهر است.  

کد خبر: ۱۸٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha