۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
آشنایی با دستگاه تقطیر یا عرق گیری برای گرفتن عرقیات گیاهی

آشنایی با دستگاه تقطیر یا عرق گیری برای گرفتن عرقیات گیاهی

امروزه به دلیل فشارهای اقتصادی متعدد و کمبود شغل، کسب و کارهای خانگی و کوچک در صنایع غذایی رواج یافته است که یکی از این کسب و کارهای پردرآمد تولید و فروش عرقیات گیاهی با دستگاه تقطیر است.

به گزارش بازار، امروزه به دلیل فشارهای اقتصادی متعدد و کمبود شغل، کسب و کارهای خانگی و کوچک در صنایع غذایی رواج یافته است که یکی از این کسب و کارهای پردرآمد تولید و فروش عرقیات گیاهی با دستگاه تقطیر است. دستگاه عرق گیری یا دستگاه تقطیر جزو ماشین آلات صنایع غذایی هستند که برای عرق گیری و عصاره گیری انواع گل و گیاهان مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه این مقاله با این نوع دستگاه ها بیشتر آشنا می شویم با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد دستگاه تقطیر :

این دستگاه یکی از روش هایی است که برای خالص سازی مایعات بوده و از آن برای تهیه عرق گیاهان و تولید گلاب استفاده می شود. این دستگاه در مدل های مختلفی وجود دارند که برای استفاده صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از این دستگاه ها انواع عرقیات گیاهی مانند عرق نعنا، آویشن، عرق کاسنی،   گلاب و... را تولید کنید. یکی از کم هزینه ترین و راحت ترین کسب و کار ها، کار با دستگاه تقطیر است زیرا تهیه مواد اولیه که گیاهان معطر است بسیار ساده می باشد و در اغلب نقاط کشور به صورت سنتی و صنعتی پرورش داده می شود. دستگاه های عرق گیر در سایز های مختلف برای خانه و کارگاه با قیمت های مناسب و کیفیت بالا وجود دارند که میتوانید با هزینه مقرون به صرفه خریداری کنید. دستگاه های عرق گیر ساختاری ساده دارند و به طور کلی از دو قسمت گرم کننده و سرمایشی تشکیل شده اند که بزدهی بالایی نیز دارند. به دلیل اینکه این دستگاه ها بتوانند نیازهای مختلف تمام کاربران را برآورده کنند، آن ها را در ظرفیت های مختلف و با ویژگی های متفاوتی تولید می کنند. همه این دستگاه ها بر اساس فرآیند تقطیر کار می کنند، به طوری که عرقگیرها، با وارد کردن گرمای بسیار عصاره گیاهان را با بخار آب همراه کرده سپس بخار گرم که حاوی عصاره گیاه است را درون مخزن با پشت سر گذاشتن مراحل بصورت عرق در اختیار کاربر قرار می دهد.   توجه داشته باشید که در عرقگیرهای مدرن شکل مخزن و سیستم خنک کننده دستگاه ها با یکدیگر فرق میکنند. توجه داشته باشید دستگاه عرق گیری که جنس بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم و یا استیل با کیفیت بکار رفته باشد، و همچنین لوله و اتصالات آن از جنس مس و برنج خالص باشد بهترین نوع دستگاه میتواند باشد. آب بندی این دستگاه ها بسیار مهم است تا هنگام فرایند تقطیر، مایعات به خارج از بدنه دستگاه ریخته نشود.

دستگاه عرق گیری

انواع دستگاه عرق گیر 

به دلیل خواص بسیار زیاد عرق و عصاره گیاهان، تهیه آنها بسیار رایج است و به همین منظور در بازار شاهد مدل های مختلف این دستگاه هستیم. دستگاه های عرقگیر در انواع خانگی و صنعتی، دسته بندی می شوند که از جنس آلومینیوم، استیل و مس در ظرفیت های گوناگون طراحی و تولید می شوند. در ادامه توضیح متخصری برای این دسته بندی ها ارائه می شود.

دستگاه عرق گیر خانگی

اگر شما برای راه اندازی کسب و کار کوچک خانگی و یا تهیه عرقیات در منزل احتیاج به این دستگاه دارید می توانید با خرید دستگاه عرق گیر از انواع خانگی و در حجم کوچکتر، این کسب و کار را راه اندازی کنید. این نوع دستگاه ها ظرفیت کمتری نسبت به دستگاه صنعتی دارند.

دستگاه عرق گیر صنعتی :

 اگر شما برای کارگاه های صنعتی و در حجم بالا قصد تولید انواع عرقیات را دارید می توانید مدل های صنعتی این دستگاه را خریداری نمایید. دستگاه های عرق گیر صنعتی در دیگ هایی با ظرفیت بالا و اندازه و مدل های مختلف در کارخانه و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند. این مدل ها دارای کندانسور های بسیار پیشرفته ای هستند که تقطیر را با سرعت و کیفیت عالی انجام دهند که شما اگر تمایل به خرید این دستگاه را دارید می توانید از وب سایت آتلانتیس این محصول را تهیه کنید.  

دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش

امروزه در کارخانجات و کارگاه های تولیدی نوع بسته بندی محصول جز مهم ترین اساس رعایت شده است و برای بسته بندی آنها از دستگاه سلفون کش استفاده می کنند که یکی از روش های بسته بندی و مراقبت از محصولات، سلفون کشی است که علاوه بر زیبایی محصول از رطوبت، گرد و خاک، شکنندگی و انسجام بسته ها محافظت میکند. یکی از دستگاه های صنعت بسته بندی، دستگاه استرچ کش است. این دستگاه با مکانیزم ساده همراه با تکنولوژی روز دنیا، یک دستگاه بسته بندی ساده، کاربردی است که می توان از آن در تمام صنعت بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد. این دستگاه در دو نوع سلفون کش دستی و سلفون کش اتوماتیک موجود است که با توجه به تیراژ و نوع بسته بندی قابل انتخاب است.

کد خبر: ۱۸۰٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha